کد خبر : 3105 تاریخ انتشار : 1399/6/23 2576
دو عامل افزایش تاب آوری ساختمان ها در برابر زلزله

علی نبی‌ای در نشست خبری تشریح همایش فناوری های نوین ساختمان گفت: سبک سازی و استفاده از فناوری های نوین سبب می‌شود تا ساختمان ها خصوصا بلندمرتبه ها در برابر زلزله ایمن تر باشند و استحکام ساختمان نیز بیشتر شود.

وی افزود: توسعه فناوری های نوین در صنعت ساختمان نه تنها سبب کاهش اشتغال در این بخش نمی شود بلکه عرصه های جدیدی از اشتغال ایجاد می کند.

دبیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: لازم است ما نیز در صنعت ساختمان همگام با تجربیات جهانی پیش برویم و خود را با این پیشرفت ها منطبق کنیم.

نبی‌ای تصریح کرد:به عنوان مثال در گذشته گفته می شد نباید در ساخت و ساز از شیشه در نما استفاده شود. چرا که هم در بحث زلزله و هم در بحث تولید گازهای گلخانه ای، نمای شیشه ای موثر است اما در حال حاضر فناوری های نوین به ساخت شیشه هایی برای نمای ساختمان منجر شده که با کنترل UV نور خورشید به کاهش گازهای گلخانه ای کمک می کند. همچنین از نظر مقاوم بودن در برابر زلزله نیز شیشه های ضد زلزله تولید شده است.

در ادامه این نشست محمدحسن نامی وزیر اسبق ارتباطات با بیان اینکه ۲۷ تا ۲۹ درصد اقتصاد کشور در تهران و ۴۶ تا ۴۷ درصد اقتصاد کشور در ۷ کلان شهر کم شده است، گفت: به دلیل توسعه سکونتگاهها در کلانشهرها شاهد کوچ مردم به شهرهای بزرگ شده ایم. بنابراین آمایش سرزمینی می تواند یک اقتصاد مطلوب را در سراسر کشور ایجاد کند.

در ادامه تورج فرهادی رئیس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران گفت: استفاده از فناوری های نوین در صنعت ساختمان به کاهش هدررفت انرژی در ساختمان ها کمک می کند.

وی افزود: یکی دیگر از نتایج صنعتی سازی ساختمان و استفاده از فناوری های نوین در این صنعت حفظ محیط زیست خواهد بود.

پس از وی، میرجعفری دبیر علمی کنفرانس توسعه فناوری های نوین صنعت ساختمان اظهار داشت: تلاش مهندسان این است که ساختمان های مدرن تر و سازگارتر با محیط زیست احداث شود.

وی افزود: این کنفرانس فرصتی است تا شرکت های تولید کننده مصالح ساختمانی از دستاوردهای تحقیقاتی کنفرانس در تولید مصالح استفاده کنند.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط

news
10اردیبهشت1403

معافیت از اظهار نامه تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش

معافیت از اظهار نامه تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش

news
19فروردین1403

تعرفه ژئوتکنیک - بهار ۱۴۰۳

تعرفه ژئوتکنیک - بهار ۱۴۰۳

news
16فروردین1403

در جلسه شورای شهر تصویب شد؛ افزایش ۳۵ درصدی نرخ بهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

در جلسه شورای شهر تصویب شد؛ افزایش ۳۵ درصدی نرخ بهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

news
28اسفند1402

بازار فولاد در سال ۱۴۰۳

بازار فولاد در سال ۱۴۰۳

news
21بهمن1402

تعطیل شدن سامانه کد رهگیری اجاره آژانس‌های املاک

تعطیل شدن سامانه کد رهگیری اجاره آژانس‌های املاک از شنبه 1401/11/21 طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، از روز 21 بهمن 1402 بخش قراردادهای اجاره سامانه ایران املاک از دسترس خارج و سامانه «خودنویس» جایگزین خواهد شد

news
14بهمن1402

مصوبه سرپرست کارگاه آذربایجان

به استناد مواد ۴، ۳۰، ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب اسفندماه ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی و به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای ساختمان‌های مشمول قانون مذکور از تاریخ صدوراین ابلاغیه در سراسر کشور فعالیت کلیه سازندگان حقیقی و حقوقی تشخیص صلاحیت شده در اجرای ساختمان با رعایت صلاحیت‌ها و ظرفیت‌های مربوطه بشرح یکسری موارد می‌باشد. این مصوبه مربوط به استان آذربایجان می‌باشد.