ورود/ثبت نام(current)

دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

کد پست : 40 تاریخ انتشار : 1400/1/18 2180
دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی مدیترانه ای همانطور که از نام آن برای ما تداعی می کند ترکیبی از مناطق مدیترانه ای را به ارمغان می آورد . محیطی آرام ، گرم و دلنشین حاصل چنین دکوراسیونی است .

خورشید ، اقیانوس و دریا ، گیاهان پهن برگ آپارتمانی و لوازم چوبی به خصوص چوب کاج و بلوط که گاهی دست ساز هستند ، از عناصر مهم این ترکیب به حساب می آیند . احساسی که چوب در یک فضا به مخاطب القا می کند به شدت در صمیمی و گرم بودن آن موثر است . پالت رنگ در این سبک چندان محدود نیست اما در کشورهای مختلف تفاوت هایی دیده می شود . در یونان تم رنگی سرد (سفید ، تنالیته های آبی ) و در ایتالیا تم رنگی گرم ( زرد ، صورتی ، نارنجی و ... ) بیشتر کاربرد دارد .

در این سبک راحتی و سادگی در کنار نظم و مرتب بودن اجزا است . بهتر است برای رنگ آمیزی کف و دیوار ها از 3 رنگ استفاده شود نه بیشتر . نورپردازی در فضاهای بسته به صورت موضعی با تمرکز بر نقاط اصلی فضا بوده و گوشه ها نیمه تاریک رها می شوند . این سبک خشکی و سختگیری کلاسیک را ندارد و از طرفی به شدت سبک مدرن بی توجه به قواعد سنتی و لوازم آنتیک نیست .

در مناطق مدیترانه ای به فضای غذاخوری و دورهم غذا خوردن بسیار توجه می شود . از این رو هم در معماری و هم در دکوراسیون داخلی به مکان و جانمایی آن پرداخته می شود . منظر و چشم انداز خوب در کنار نور طبیعی وارد شده از پنجره های بزرگ می تواند بسیار دلپذیر باشد . بوفه و قفسه هایی که لوازم جانبی این فضا در آن ها قرار گیرد از عناصر دیگر آن هستند . تم رنگی بسته به منطقه تفاوت هایی دارد اما از مواد و اشیاء با رنگ های هیجان آور و شادی بخش برای این قسمت استفاده می شود تا اشتیاق به گپ و گفت و غذا خوردن را ترغیب کند .

مهندسان شهر

برچسب ها

شبکه های اجتماعی

نظرات شما