ورود/ثبت نام(current)

بازسازی خانه و هزینه بازسازی

کد پست : 271 تاریخ انتشار : 1402/10/20 211
بازسازی خانه و هزینه بازسازی

بازسازی خانه

بازسازی خانه و ساختمان و نوسازی خانه یک امر کاملا مرسوم در رسیدن به تنوع و آرامش محسوب میشود، در بازسازی خانه یا منزل مالک ملک یا شخصی که در ملک ساکن است باید بداندچه چیز از همه برای او بیش از حد اهمیت دارد ، مثلا آیا بازسازی ملک صرفا جهت تنوع است یا برای رفع نواقص و مشکلات ساختمان یا خانه انجام میگیرد.

مشاوره رایگان 09202202093 

بازسازی خانه بر اساس رسیدن به یک تنوع جدید، کاملا با صورت سلیقه کارفرما انجام میشود ، حتی تغییر یک رنگ دیوار ها نیز میتواند در روحیات و آرامش افراد تاثیر مثبتی بگذارد . برخی افراد با سبک کلاسیک و برخی سنتی و برخی دیگر سبک مدرن را بیشتر میپسندند. اما اگر بازسازی صرفا جهت رفع نقص مشکلات خانه باشد باید به طوری مدیریت شود که کم ترین هزینه و سرعت بالا و مطمئن ترین راه را انتخاب شود، پس  مشاور بازسازی و پیمان کار بازسازی خانه باید شخصی مورد اطمینان و حرفه باشد و اصول مهندسی و اجرایی را کامل بداند و از همه مهم تر انصاف را در نظر بگیرد.

 

بازسازی ملک براساس تغییراتی که قرار است در واحد یا ساخمان انجام شود هزینه های متفاوتی را در بر دارد ، مثلا هزینه یک نقاشی ساختمان با هزینه جمع آوری کف واحد و جایگزینی آن متفاوت است و اگر کارفرما نیاز خود رادر یک بازسازی اساسی تعریف کند  هزینه ها بیشتر میشود.

در برخی اوقات جهت رفع یک نشتی لوله آب یا خروجی فاضلاب کارفرما مجبور به بازسازی میشود که شاید با کندن دیوار ها یا قسمتی از کف ساختمان رفع مشکل میشود .

هزینه بازسازی خانه بسیار متفاوت و بسته به متریال انتخابی و طرح منتخب کارفرما متغییر است.

مواردی که در بازسازی خانه باید مور بررسی قرارداد از این نوع میباشند :

طرح و مشاوره شرکت بازسازی

اخذ جواز یا مجوز بازسازی اساسی و یا بازسازی غیر اساسی

برآورد زمان و هزینه اجرای بازسازی خانه

طرح بازسازی که در ابتدا باید توسط مشاور بازسازی و آنچه که سلیقه شما است تهیه و به شهرداری اعلام گردد تا براساس آن نقشه اجرایی بازسازی خانه شما مورد تایید قرار گیرد ، اگر بازسازی اساسی باشد شامل هزینه هایی از قبیل تهیه برگه های طراحی معماری سازه و تاسیسات و نقشه های معماری و سازه و تاسیسات میشود که پس از تهیه و ارسال یه شهزداری ، فیشی برای پروانه بازسازی یا تعمیرات صادر میگردد. معمولا اگر پروژه بازسازی یک ساختمان کامل باشد شامل تمام موارد بالا میگردد و حتی نیاز به برگه استحکام بنا و حضور مهندس ناظر تا پایان مراحل بازسازی خانه و یا بازسازی ساختمان میگردد.

برآورد هزینه بازسازی خانه :

هزینه بازسازی خانه بر اساس هزینه های تخریب و حمل نخاله ها و متریال ها و اجرت پیمان کاران مشخص میگردد، و هزینه طرح بازسازی و هزینه های شهرداری نیز تا قبل از مجوز بازسازی مشخص میگردد.

در طرح بازسازی خانه نیز روش های مختلفی انجام میگردد. ممکن است کارفرما طرح خود را به صورت تهیه یک پلان دوبعدی نیز قبول کند و یا طرح را ملزم به تهیه نقشه های سه بعدی 3D max  ، revit  کند .

در طراحی سه بعدی کلیه متریال ها و آنچه در نهایت از بازسازی خانه صورت میگیرد را میتوان قبل از اجرا لمس و تصور کرد و حتی میزان هزینه ها را دقیق برآورد نمود.

بازسازی خارجی نیز مستواند شامل تعویض نما و مشاعات ساختمان نیز شود.

انتخاب پیمان کار اجرای طرح بازسازی نیز به همان اندازه انتخاب شرکت مشاوره بازسازی اهمیت دارد زیرا در نهایت آن چیزی که اجرا شده به چشم بینندگان زیبا میرسد و اگر مجری بازسازی نتواند به اندازه لازم کار را تمیز انجام دهد هر شخص غیر فنی هم میتواند آن ایرادات را کشف نمایند .

متریال :

مصالح های موجود در بازار کشور بسیار گوناگون و با کیفیت های مختلف ارائه میشوند، اگر خرید متریال یا مصالح به عهده خود کارفرما باشد باید تجربه زیادی در این امر داشته و یا مشورت زیادی را از دیگران کسب کند. معمولا همه افرادی که یک خانه را خریداری میکنند و با یک بازسازی به آن ملک ارزش افزوده میبخشند از متریال های با کیفیت استفاده نمیکنند، اما افرادی که یک ملک را بازسازی میکنند تا خودشان از این بازسازی بهرهگیرند و به ارامش بیشتری برسند در خرید متریال سعی میکنند نهایت تلاش را انجام داده و مصالح با میفیت مطلوب را انتخاب نمایند.

مصالح و تجهیزات ساختمانی ای که در بازسازی خانه استفاده میگردد شامل مواردی از قبیل :

رنگ و نقاشی

کاغذ دیواری

دیوار کوب و سقف کاذب

نورپردازی که شامل سیم کشی نیز میشود

سرامیک کف و سنگ کف

درب  اتاق ها و درب وروی ضد سرقت

سیستم سرمایش و گرمایش ( اسپیلت و داکت اسپیلت و کولر و.. پکیج رادیاتور )

کاشی سرویس ها و آشپزخانه

کابینت که انواع بسیار متنوعی دارد .

روشویی سرویس کاسه توالت یا توالت فرنگی و شیرآلات سرویس بهداشتی و آشپزخانه

نصب پنجره UPVC با کیفیت جایگزین پنجره های قدیمی و آهنی

قرنیز ها

هرکدام از موارد بالا میتوانند بسیار متنوع در ساخت و منحصر به فرد باشند که خانه شما را زیبا تر میکنند و در مقابل هزینه های بیشتری میطلبند.

به یاد داشته باشید عکس قبل و بعدبازسازی خانه خود را بگیرید.

 

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

نظرات ثبت شده

نمونه کار بازسازی خانه میخوام