ورود/ثبت نام(current)

مدارک پیش نویس جهت صدور پروانه ساخت

کد پست : 31 تاریخ انتشار : 1400/1/14 3116
مدارک پیش نویس جهت صدور پروانه ساخت

به گزارش مهندسان شهر:

اماده کردن پیش نویس در اخذ پروانه ساختمانی:

بعد از پرداخت عوارض و دریافت تاییدیه پرداخت، حالا نوبت به تهیه مدارک پیش‌نویس می‌رسد. مالک باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه و فرم درخواست ناظر را پر کند. بعد از تعیین ناظر برای ساختمان، مالک می‌بایست قراردادی بین خود و ناظر امضا کند. این قرارداد نیز باید به دفتر خدمات الکترونیک برای برخورداری از سهمیه و تعهد رعایت موارد اصلاحی تحویل داده شود.

مدارک پیش‌نویس که شامل موارد زیر است، باید بعد از امضای قرارداد بین ناظر و مالک، توسط خود مالک تهیه و به دفتر خدمات الکترونیک ارائه شود.

مدارک لازم جهت انجام پیش نویس

1/برگه تعهد تهیه نقشه های معماری وکپی پروانه اشتغال مهندس معمار ( پشت و رو با امضای مالک ومهندس همچنین نقشه های فاز 2 در رشته معماری باید به نظام مهندسی ارسال شود که به صورت سیستمی است و وظیفه طراح آن رشته است. جز وظایف طراح و برگه گذار پروژه است)

2/برگه تعهد تهیه نقشه های محاسباتی وکپی پروانه اشتغال مهندس محاسب( پشت و رو با امضای مالک ومهندس  همچنین نقشه های فاز 2 در رشته  محاسبات باید به نظام مهندسی ارسال شود که به صورت سیستمی است و وظیفه طراح آن رشته است. جز وظایف طراح و برگه گذار پروژه است)

3/برگه تعهد تهیه نقشه های مکانیکی وکپی پروانه اشتغال مهندس مکانیک( پشت و رو با امضای مالک ومهندس همچنین نقشه های فاز 2 در رشته مکانیک باید به نظام مهندسی ارسال شود که به صورت سیستمی است و وظیفه طراح آن رشته است. جز وظایف طراح و برگه گذار پروژه است)

4/برگه تعهد تهیه نقشه های الکتریکی وکپی پروانه اشتغال مهندس برق ( پشت و رو با امضای مالک ومهندس همچنین نقشه های فاز 2 در رشته برق باید به نظام مهندسی ارسال شود که به صورت سیستمی است و وظیفه طراح آن رشته است. جز وظایف طراح و برگه گذار پروژه است)

*لازم به ذکر است نقشه های فاز یک باید به دفاتر خدمات الترونیک تحویل داده می‌شود ولی نقشه های فاز 2 در رشته باید به نظام مهندسی ارسال شود که به صورت سیستمی است و وظیفه طراح آن رشته است. *جز وظایف طراح و برگه گذار پروژه است*

5/برگه تعهد نظارت و کپی پروانه اشتغال مهندس ناظر ( پشت و رو با امضای مالک ومهندس )

6/برگه تعهد ژئوتکنیک وکپی پروانه اشتغال مهندس و دفترچه مکانیک خاک

7/انتخاب مجری(نقشه های فاز یک باید تحویل دفتر خدمات الکترونیک داده شود)

8/دوسری پرینت نقشه های معماری با مهر مهندس مربوطه(نقشه های فاز یک باید تحویل دفتر خدمات الکترونیک داده شود)

9/دوسری پرینت نقشه های سازه با مهر مهندس مربوطه + فایل نقشه ها و دفترچه محاسبات(نقشه های فاز یک باید تحویل دفتر خدمات الکترونیک داده شود)

10/دوسری پرینت نقشه های تاسیسات مکانیکی با مهر مهندس مربوطه + فایل نقشه ها(نقشه های فاز یک باید تحویل دفتر خدمات الکترونیک داده شود)

11/دوسری پرینت نقشه های تاسیسات برقی با مهر مهندس مربوطه + فایل نقشه ها(نقشه های فاز یک باید تحویل دفتر خدمات الکترونیک داده شود)

12/کلیه چک لیستها ( مبحث ۱۹ – زازله – بارگذاری – سازه نگهبان – مصرف بهینه آب – مشخصات فنی ساختمان – مصوبه۵۱۹ : کاربرگ شماره ۲-۳-۴)

13/تعهدات محضری مالک ( اصلاحی باذکر متراژ دقیق – حصار کشی –شبکه بارنده – گسل – املاک کمتر ۲۰۰ متر – اجرای نیلینگ)

14/فرم شناسنامه فنی پبش فروش واحد ها (گواهی و امضا توسط مالک ومهندس ناظر )

15/تایید کمیسیون نما برای پرونده هاای که بعد از ۰۱/۰۱/۹۳ تشکیل شده اند.

16/رای ماده۱۲ زمین های بایر

17/نامه اوقاف ( درصورت وقفی بودن ملک )

18/پرداخت عوارض نوسازی پسماند

19/گواهی پرداخت بیمه تامین اجتماعی

20/ثبت قرارداد مالک و ناظر

21/تعهد محضری ناظر مالک

22/گواهی امضاء فرم ناظر و مالک (پیوست )

23/تسویه حساب دفتر خدمات الکترونیک

24/فایل اسکن تمامی مدارک بالا با فرمت Tiff

 

 

بعد از دریافت این پروانه، چند نکته را مد نظر داشته باشید:

مدت اعتبار این پروانه ساختمانی تنها دو سال است.

اگر پروژه شما طی دو سال مدت زمان اعتبار پروانه ساختمان به اتمام نرسد، می‌بایست برای دریافت دوباره پروانه ساختمانی‌تان اقدام کنید.

اگر نقشه‌های معماری شما در هر مرحله‌ای تغییر کنند، شما ملزم هستید همه مراحل دریافت پروانه ساختمانی را از ابتدا طی کنید و باز تاییدیه نقشه‌هایتان را بگیرید، اما این بار باید تشکیل پرونده برای اخذ پروانه تغییر نقشه دهید.

اگر در طی مراحل ساخت طبق نقشه‌های تایید گرفته شده عمل نکردید، باید مالک گواهی عدم خلاف دریافت کند. اگر این خلاف با معیارها و ضوابط شهرداری در مغایرت جدی نباشد و قابل اغماض باشد، فقط باید عوارض اضافه متراژ را پرداخت و مبلغ خلافی را پرداخت و گواهی عدم خلاف را دریافت کنید. اما اگر این مغایرت خارج از ضوابط باشد باید به فکر دریافت پروانه تغییر نقشه باشید.

این تمام مراحلی است که یک ساختمان قبل از شروع ساخت باید برای دریافت پروانه ساختمان طی کند و دریافت این پروانه جزو الزامات هر ساخت و سازی است.

 

مهندسان شهر

برچسب ها

شبکه های اجتماعی

نظرات شما