کد خبر : 6134 تاریخ انتشار : 1400/2/18 2718
 حناچی، شهردار تهران در کلاب‌هاوس با موضوع «شهرداری زیر ذره‌بین»۸:

به گزارش مهندسان شهر:

در سالهای قبل میانگین 15 میلیون مترمربع پروانه صادر شده در حالیکه در این دوره حدود 8 میلیون بوده است

▫️ در خصوص صدور پروانه و استفاده از ابزار تراکم ، قیمت را واقعی رساندیم. قیمت واقعی تراکم در هر منطقه از تهران معادل ارزش زمین است.
▫️اگر در منطقه یک اجازه 100 متر ساخت و ساز می دهیم باید 100 متر برای خدمات آزادسازی شود اما در دوره گذشته این اتفاق رخ نداد.
▫️اگر این خدمات تامین نشود هزینه به شهر تحمیل می کند. هزینه هایی مانند سفرهای بی مورد درون شهری، آلودگی هوا، ترافیک و... به شهر تحمیل می شود.
▫️چیزی حدود 8 میلیون متر مربع پروانه صادر کردیم در حالی که میانگین در سالهای قبل 15، حتی 25 میلیون متر مربع بوده است.

شهر نفروشی بزرگترین پروژه مدیریت شهری جدید

او با تاکید بر این که شاید بزرگترین پروژه این دوره مدیریت شهری، «شهر نفروشی» است، گفت: در اداره شهر به خودمان سخت گرفتیم تا شهرفروشی نکنیم. می توانستیم بدون توجه به ذخایر آینده شهر، مسائل زیست محیطی و... پا را روی گاز بگذاریم اما این کار را نکردیم و متهم به کم کاری شدیم. به این اتهام افتخار می کنیم. نه به کم کاری اما به این موضوع که ما به تعریف مجدد کار در شهر نیاز داریم افتخار می کنیم.

صدور پروانه های ساخت و ساز کم اما با قیمت واقعی

حناچی در مورد صدور پروانه ها تاکید کرد: در یک کلام ما در خصوص صدور پروانه و استفاده از ابزار تراکم به حداقل تراکم اما قیمت واقعی رساندیم. قیمت واقعی تراکم در هر منطقه از تهران معادل ارزش زمین است. اگر در منطقه اجازه 100 متر ساخت و ساز می دهیم باید 100 متر برای خدمات آزادسازی شود اما تاکنون این آزادسازی اتفاق نیفتاده است. برنامه ما 5ساله بود.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط