کد خبر : 6082 تاریخ انتشار : 1400/2/4 2786
ساخت‎وسازهای غیرمجاز زیر ذره‎بین ماهواره‎ها

به گزارش مهندسان شهر:

استاندار تهران: با امضای تفاهم‌نامه با سازمان جغرافیای نیروهای مسلح، امکان رصد اراضی استان در هر ۳ روز یک بار با تصاویر ماهواره‌ای فراهم شد. با این اقدام ساخت‌وسازهای غیرقانونی را در همان مراحل اولیه متوقف می‎کنیم.

طبق ماده یک قانون «تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها» اجرای طرح‌های عمرانی از جمله احداث و توسعه معابر، تامین خدمات شهری و تاسیسات زیربنایی و کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تاسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر بر عهده شهرداری هاست.

 

کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان در محدوده شهر بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده و وظیفه شهرداری‌ها با رعایت مقررات ماده ۵۵ و ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، صدور پروانه ساختمانی است، اما شهرداری‌ها در جلوگیری از ادامه عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه در محدوده شهر نیز مجوز‌های قانونی دارند که در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مقرر شده است.

 

با استناد به مواد ۱۰۰ و ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و ماده ۲ و تبصره ۵ ماده ۳ قانون "تعاریف محدوده حریم شهر، روستا، شهرک و نحوه تعیین آن ها" صدور پروانه ساختمانی و دیگر مجوز‌های قانونی مذکور در مواد فوق الذکر در حریم شهر‌ها جز وظایف شهرداری‌ها تلقی می‌شود و شهرداری طبق قانون باید بر همه مراحل طراحی، کنترل و در جریان احداث بنا نظارت کند.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط