معاون حقوقی ریاست جمهوری
کد خبر : 8661 تاریخ انتشار : 1401/5/25 3826
تاکید معاون حقوقی ریاست جمهوری بر عدم تغییر ناگهانی مقررات و شیوه نامه ها

مهندسان شهر:

معاون حقوقی ریاست جمهوری کشور در نامه ای خطاب به کلیه وزارتخانه ها، ادارات و موسسات دولتی بر  بر لزوم عدم تغییر ناگهانی مقررات و شیوه نامه ها تا کید کرد. وی موضوعات مطروحه را مبتنی بر قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت افرایش ثبات، امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور عنوان کرد.

موارد لازم الاجرا در متن نامه به شرح زیر است:

1- از تغییر ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی مقررات و رویه های اقتصادی برخلاف ماده (۲۲) قانون مذکور خودداری نمایند.

2- هرگونه تغییر سیاستهاء مقررات و رویه های اقتصادی را در زمان مقتضى قبل از اجرا، به صورت شفاف از مدیریت رسانه های گروهی و تشکل های اقتصادی نیر، به اطلاع عموم برسانند.

3- پیشنویس آیین نامه، دستورالعمل و بخشنامه خود را یک هفته قبل صدور، از طریق بارگذاری در در نمای سایت خود به اطلاع عموم و فعالان اقتصادی برسانند تا فرصت لازم برای اعلام نظرات عموم و فعالان اقتصادی و تشکل ها وجود داشته باشد.

4- هرگونه آیین نامه دستورالعمل یا بخشنانه یا مقرره خود مرتبط با محیط کسب و کار را بلافاصله در "پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار معاونت حقوقی ئیس جمهور ثبت نمایند و به اطلاع عموم برسانند. با توجه به ذیل ماده 30 قانون فوق الذکر، که در تاریخ ۱۴.۱/۲/۲۸ لازم الاجرا شده است، مقررات مرتبط با محیط کسب و کار پس از  یک سال از تاریح مذکور تنها در صورت ثبت در پایگاه موضوع این ماده نافذ می باشد. 


پیش تر قانون فوق مشتمل بر بیست ونه ماده و نوزده تبصره در جلسه علنی مورخ شانزدهم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 3/12/1390 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.



مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط

news
19فروردین1403

تعرفه ژئوتکنیک - بهار ۱۴۰۳

تعرفه ژئوتکنیک - بهار ۱۴۰۳

news
16فروردین1403

در جلسه شورای شهر تصویب شد؛ افزایش ۳۵ درصدی نرخ بهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

در جلسه شورای شهر تصویب شد؛ افزایش ۳۵ درصدی نرخ بهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

news
28اسفند1402

بازار فولاد در سال ۱۴۰۳

بازار فولاد در سال ۱۴۰۳

news
21بهمن1402

تعطیل شدن سامانه کد رهگیری اجاره آژانس‌های املاک

تعطیل شدن سامانه کد رهگیری اجاره آژانس‌های املاک از شنبه 1401/11/21 طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، از روز 21 بهمن 1402 بخش قراردادهای اجاره سامانه ایران املاک از دسترس خارج و سامانه «خودنویس» جایگزین خواهد شد

news
14بهمن1402

مصوبه سرپرست کارگاه آذربایجان

به استناد مواد ۴، ۳۰، ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب اسفندماه ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی و به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای ساختمان‌های مشمول قانون مذکور از تاریخ صدوراین ابلاغیه در سراسر کشور فعالیت کلیه سازندگان حقیقی و حقوقی تشخیص صلاحیت شده در اجرای ساختمان با رعایت صلاحیت‌ها و ظرفیت‌های مربوطه بشرح یکسری موارد می‌باشد. این مصوبه مربوط به استان آذربایجان می‌باشد.

news
1بهمن1402

نمایشگاه ایران بیلد ۲۰۲۴

پشتیبانی انجمن‌های صنفی و اتاق بازرگانی برای برگزاری هرچه بهتر و کامل‌تر...