کد خبر : 4319 تاریخ انتشار : 1399/10/24 2736
در شانزدهمین جلسه کمیسیون ماده پنج صورت گرفت: تصویب طرح تفصیلی ویژه منطقه 22

به گزارش مهندسان شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران :

علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در توضیح این مصوبه اظهار کرد: کلیات طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 در مردادماه 98 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید و در تیرماه سال جاری، تأییدیه شورای اسلامی شهر تهران را گرفته بود.
ایشان در ادامه گفتند: پس از تأییدیه شورای اسلامی شهر،برای اخرین برسی و مطمعن شدن از نداشتن نقص، طرح مذکور توسط معاونت شهرسازی و معماری به کمیسیون ماده پنج ارجاع گردید و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج، اصلاحات لازم صورت پذیرفته و در شانزدهمین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری مطرح و پس از توضیحات مشاور تهیه‌کننده طرح، با طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 موافقت و نقشه‌ها و ضوابط و مقررات اختصاصی آن به تصویب رسید.
اشراقی گفت: قرار شد شهرداری تهران برابر ضوابط طرح اقدام نموده و حداکثر ظرف مدت 2 ماه دستورالعمل‌های اختصاصی طرح مذکور را نیز ارائه کند.
وی افزود: هم‌چنین در این جلسه طرحی پیشنهادی با رویکرد الحاق محدوده‌هایی به بافت فرسوده شهر تهران مطرح و پس از توضیحات مشاور، با الحاق 1519 هکتار به بافت فرسوده شهر تهران، شامل 102 هزار و 813 قطعه موافقت شد.
اشراقی گفت: بنابراین طرح، مقرر شد، محدوده‌هایی که دارای 3 شاخص ریزدانگی، ناپایداری و نفوذناپذیری هستند جهت اعمال سیاست‌های تشویقی مبنای اقدامات اجرایی شهرداری تهران قرار گیرد.
وی تأکید کرد: البته محدوده‌هایی که دارای 2 شاخص ناپایداری و ریزدانگی بوده، باهدف ایجاد پیوستگی هر چه بیشتر به بافت فرسوده الحاق شده و بنا شد در صورت تأیید دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اقدامات اجرایی آن آغاز شود و در محدوده‌های تاریخی ازجمله: روستاها و محلات تاریخی ضوابط میراث فرهنگی نیز لحاظ شود.
اشراقی گفت: در ادامه این جلسه، طرح پردیس شماره 2 دانشگاه علامه طباطبائی در محدوده‌ای به وسعت 14 هکتار واقع در منطقه 22 به تصویب رسید و قرار شد طرح و برنامه جامعی جهت تعیین تکلیف کلیه اراضی و اماکن پراکنده دانشگاه در سطح شهر تهران ارائه‌شده و طرح یکپارچه دانشگاه در محدوده منطقه 22 نیز تهیه شود.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

سلام ممنون از خبر خوب تون

اخبار مرتبط

news
27اسفند1402

برنده تفاهم مسکنی چین و ایران

برنده تفاهم مسکنی چین و ایران

news
19اسفند1402

بازار مسکن ایران پایدار نیست نیازمند ورود چینی ها هستیم

بازار مسکن ایران پایدار نیست نیازمند ورود چینی ها هستیم

news
19اسفند1402

۱۴۰۳ را سال ساخت مسکن نام‌گذاری کرده‌ایم / خرید و فروش در سال آینده در سامانه خودنویس انجام می‌شود

۱۴۰۳ را سال ساخت مسکن نام‌گذاری کرده‌ایم / خرید و فروش در سال آینده در سامانه خودنویس انجام می‌شود

news
29بهمن1402

استفاده از زندانیان در ساخت و ساز چین و نه ایران

تکذیب خبر حضور زندانیان چینی برای ساخت و ساز مسکن و ساختمان در ایران

news
28بهمن1402

زندانی‌های چینی قرار است برای ساخت مسکن به ایران بیایند!

بخش خصوصی ما برای ساختن مسکن ظرفیت بسیار خوبی دارد، با این حال به نظرم اشکالی ندارد که با چینی‌ها یا سایر کشورها در این زمینه کار کینم.

news
21بهمن1402

تعطیل شدن سامانه کد رهگیری اجاره آژانس‌های املاک

تعطیل شدن سامانه کد رهگیری اجاره آژانس‌های املاک از شنبه 1401/11/21 طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، از روز 21 بهمن 1402 بخش قراردادهای اجاره سامانه ایران املاک از دسترس خارج و سامانه «خودنویس» جایگزین خواهد شد