کد خبر : 5636 تاریخ انتشار : 1399/11/25 2307
۴۹ هزار واحد طرح ویژه مسکن روستایی بعد از انقلاب ساخته شده است

به گزارش مهندسان شهر به نقل از قطره نیوز :

خلیل منبتی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ابتدای انقلاب تا سال گذشته ۵۱۰ و در یک سال اخیر ۵۳ روستا آسفالت و در سال‌های گذشته ۴۵۰ روستا و در یک سال اخیر ۲۰ روستا جدول‌گذاری شده است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تا پارسال سه هزار و ۶۶۳ واحد مسکن مهر و ۲ هزار و ۲۷۸ واحد مسکن اقشار کم‌درآمد و ۳۰۰ واحد برای معلولان، ۷۸ واحد خانواده شهدا و ٧٠ واحد مسکن طلاب ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا پارسال طرح هادی برای ۲ هزار و۸۲۳ روستا تهیه که در یک سال اخیر هم ۲۹۶ روستا بازنگری شده افزود: در این یک سال اخیر فعالیت‌های اجرایی پیشرفت قابل ملاحظه داشت.
وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۸۷ واحد در حوادث سیل و زلزله در سال ۹۲در سیستان و بلوچستان ساخته شده بیان کرد: در مجموع ۴۰ هزار و ۵۲ واحد در استان ساخته و ۲۴۰ واحد هم اوایل سال ۹۸ ساخته شده است.

منبتی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا سال ۹۸ در معاونت بازسازی ۲۱ هزار و ۲۰۳ واحد مسکونی و ۱۵ هزار و ۴۲ واحد مسکونی در توفان گونو ساخته‌شده است.

وی با بیان اینکه در مسکن شهری برای ساخت‌ و ساز به کمک مردم در شهرهای بزرگ و کوچک برنامه‌ریزی شده افزود: ورود به طرح اقدام ملی مسکن و ساماندهی حاشیه شهر چابهار از دیگر اقدامات انجام شده است.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط