کد خبر : 8666 تاریخ انتشار : 1401/12/15 2679
وعده معاون شهردار تهران به صدور بیست هزار پروانه ساختمانی در سال آینده

حمیدرضا صارمی در آیین آغاز عملیات احداث 10 هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن اظهار کرد: در دهه 90، کشور به طور نسبی تعطیل بود به طوری که در سال 90 تعداد 34 هزار فقره پروانه صادر می‌شد اما در سال گذشته صدور پروانه به 5 هزار فقره کاهش یافته است.

درباره پروانه ساختمانی بیشتر بدانید.

وی با بیان اینکه سالیانه در تهران 51 هزار ازدواج و 39 هزار مهاجرت خالص انجام می‌شود افزود: با توجه به کاهش بعد خانوار به 2.99 درصد، حدود یک میلیون پارسل در سطح شهر تهران و عمر 50 ساله ساختمان‌ها در تهران به 20 هزار فقره پروانه نیاز داریم که در سال قبل 5 هزار و 400 فقره بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ فقر در تهران به هشتاد درصد رسیده است، گفت: شهرداری نمی‌تواند نسبت به این دغدغه مردم بی‌تفاوت باشد و امروز مسکن از رکورد خارج شده و در مرکز صدور 9 هزار فقره پروانه رسیده است و در سال آتی در صورت عدم کارشکنی به صدور 20 هزار فقره پروانه خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه 489 واحد تفاهم‌نامه امضا شده و در حال پیشروی به سمت اجرا هستیم گفت: 20 کلانشهر با 27 میلیون جمعیت داریم و از 65 میلیون جمعیت شهری کشور، 35 میلیون نفر در 77 شهر زندگی می‌کنند و اگر بتوانیم برای این 20 کلانشهر مسکن را مدیریت کنیم کشور به آرامش خواهد رسید.

صارمی ادامه داد: اینکه فقرا را از تهران بیرون کنیم از سیاست‌های مقام معظم رهبری نیست و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کسی به دلیل فقر ناچار به خروج از تهران باشد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه 3 میلیون واحد مسکونی در تهران کم داریم افزود: یکی از سیاست‌های کشور ما افزایش جمعیت به 150 میلیون نفر است و با این وجود نمی‌توانیم برای جمعیت فعلی نمی‌توانیم مسکن تامین کنیم و لذا اگر برای جمعیت حاضر مسکن تهیه کنیم سرمایه اجتماعی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جمعیت 12 منطقه تهران حتی به افق جمعیت نرسیده است و پایتخت به راحتی می‌تواند 12 میلیون نفر جمعیت را مدیریت کند و ان‌شاءالله در چند سال آینده 200 هزار واحد مسکونی در تهران ساخته خواهد شد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

 

با منهدسان شهر همراه باشید.

 

____________________________________________________________________

برای مشاوره بازسازی خانه با ما تماس بگیرید: 09122116304

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط