کد خبر : 8355 تاریخ انتشار : 1400/9/21 2416
نیاز به اصلاح روند آموزش دانشجویان مهندسی

نیاز به اصلاح روند آموزش دانشجویان مهندسی

مهندسان شهر : مهندس ذوالفقار آهنی ، عضو منتخب هیأت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی در گفتگویی پیرامون جایگاه رشته مهندسی به پایین بودن سطح دانش فنی و عملی دانشجویان فارغ‌التحصیل اشاره کرد و ضعف دانشگاه‌ها در تدریس و مهارت‌آموزی را مسبب آن دانست .

مهندس آهنی بیان کرد: برای بازگرداندن جایگاه رشته‌های مهندسی، دانش آموختگان دانشگاهی باید تحت آموزش عملی افراد متخصص و صاحب نظر در زمینه رشته خود قرار بگیرند. همچنین؛ ایجاد بستری مناسب برای اشتغال، تامین مالی و پیشرفت مهندسان تازه‌کار باید به صورت اصولی به وجود بیاید تا آن‌ها بتوانند نقش خود را به عنوان مهندس در جامعه امروز به خوبی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر متاسفانه اطلاعات فنی و عملی مهندسان تازه فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌ها کافی نیست و این ضعف دانشگاه‌ها را در این زمینه نشان می‌دهد. این مهندسان قطعا نیروهای تازه‌ای برای جامعه هستند؛ اما به دلیل پایین بودن سطح اطلاعات، عدم توانایی و نداشتن شغل مناسب با رشته تحصیلی خود نمی‌توانند به خوبی درآمدزایی کنند. به همین علت جایگاه مهندسان دچار تنزل شده و نیاز به اصلاح روند آموزش دارد.

مهندس آهنی اضافه کرد: مهندسان خوب در جامعه امروز دارای ویژگی‌های برتری مانند؛ قابل اعتماد بودن، صادق بودن، داشتن مهارت‌های ارتباطی، موفق در کارهای تیمی، دارای فکر باز و آینده نگر بودن، مدیریت شرایط، مشخص کردن هدف و کاهش پیچیدگی‌ها هستند.

عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان، استان خراسان جنوبی، در پایان متذکر شد: مهندسان موفق، هرگز آسان موفق نشده‌اند. پس برای داشتن موقعیت‌های خوب باید مهارت‌هایی را کسب کنند و از طرفی مسئولیت‌پذیر باشند تا بتوانند از پس مشکلاتی که قطعا در اجرای کار با آن برخورد خواهند کرد، بربیاند.

 

منبع : پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان

مهندسان شهر

برچسب ها

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط