کد خبر : 8402 تاریخ انتشار : 1400/10/4 2298
مهندسان باید تجارب و دانش خود را به روز کنند

مهندسان باید تجارب و دانش خود را به روز کنند

مهندسان شهر : عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به جایگاه مهندسان در ساخت و ساز و نقش مهم ایشان در اجرای ضوابط و مقررات ، به روز کردن دانش و تجربیات را یکی از عوامل مهم موفقیت قلمداد کرد .

 وی بیان کرد: با بررسی و ارزیابی میدانی از وضعیت ساخت و ساز و نحوه رعایت ضوابط فنی و اجرایی بر اساس مقررات ملی ساختمان به وضوح آشکار است که با گذشت زمان و طی سال‌های اخیر مهندسان فعال در این حوزه رسالت عظیمی را به دوش دارند. حبیب ابراز کرد: نمود عینی این امر را می‌توان در زلزله‌های بیست ساله اخیر و تلفات جانی و مالی ناشی از آن جستجو کرد. لذا به طور حتم؛ این حرفه تخصصی حرکتی رو به جلو از لحاظ یافته‌ها و تحقیقات علمی و همچنین ازجهت تکنیک‌های اجرائی یا تکنولوژی‌های روز دنیا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یک مهندس حرفه‌ای و موفق باید از دانش مناسب و تجربه کافی در زمینه طراحی، نظارت و حوزه اجرا برخوردار باشد. همچنین نسبت به مسئولیتی که بر عهده او قرار دارد تعهد لازم را داشته باشد تا بتواند پروژه را به صورت عالی انجام دهد. علاوه بر آن؛ یک مهندس شایسته باید دانش و تجارب خود را با علم دنیا به روز کند تا بتواند از مستندات و تجارب علمی جدید در سطح جهانی بهره ببرد

وی افزود: خوشبختانه در استان مرکزی شرایط و زیرساخت‌های حرفه‌ای برای مهندسان فعال در این حوزه مهیا بوده و آن‌ها متعهدانه به وظایف خود عمل می‌کنند. لذا مهندسان جوانی که تازه قرار است فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنند، باید پایه‌های علمی و اجرایی خود را تقویت کرده و از تجارب متخصصان قدیمی در این حوزه بهره‌مند شوند..

 وی ادامه داد: مهندسان جوان می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی سازمان نظام مهندسی که در حوزه‌های مختلف حرفه‌ای مهندسان برگزار می‌شود، اطلاعات و راهنمایی‌های ارزنده‌ای را دریافت کنند. علاوه بر این؛ تدوین آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی صادر می‌شود می‌تواند موجبات رشد و ارتقاء حرفه‌ای مهندسان را فراهم کرده تا ما شاهد اجرای پروژه‌هایی با کیفیت و اصولی باشیم.

 

منبع : پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی

مهندسان شهر

برچسب ها

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط