صدور پروانه اشتغال به کار
کد خبر : 9250 تاریخ انتشار : 1402/10/17 2213
مهدی ملک، رئیس اداره راه و شهرسازی استان گلستان، اعلام کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۲۳ مورد پروانه کار برای مهندسان گلستانی صادر شده است.

مهدی ملک، رئیس اداره راه و شهرسازی استان گلستان، اعلام کرد:
تاکنون ۲ هزار و ۹۲۳ مورد پروانه کار برای مهندسان گلستانی صادر شده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی استان گلستان گفت: از زمان راه اندازی سامانه سپامک تا این لحظه، دو هزار و ۹۲۳ مورد پروانه کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه الکترونیکی پروانه کار مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی، برای مهندسین گلستانی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، رئیس اداره راه و شهرسازی استان گلستان گفت: با توجه به راه اندازی سامانه سپامک توسط وزارت راه و شهرسازی، پروانه کار تمامی متقاضیانی که در آزمون ورود به حرفه مهندسی، کاردانی، معماران تجربی و ... پذیرفته شده اند، به صورت الکترونیکی صادر شد.

ملک افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی، تصمیم گرفته شد که این مجوزها از طریق سامانه سپامک متصل به درگاه ملی مجوزهای کشور به صورت غیرحضوری صادر شوند.

وی توضیح داد: در این مسیر، با توجه به تصویب کمیته تسهیل و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارای، در حوزه راه و شهرسازی ۱۴ مجوز در راستای صدور پروانه کار اعلام شده است.

ملک همچنین تأکید کرد: تاکنون دو هزار و ۹۲۳ پروانه کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه الکترونیکی پروانه کار مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی ( سپامک)، برای مهندسین گلستانی صادر شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی استان گلستان ادامه داد: از این تعداد دو هزار و ۳۸۵ فقره پروانه کار مربوط به اشخاص حقیقی و ۳۸۸ فقره پروانه کار مربوط به شرکت های حقوقی، خدمات آزمایشگاهی و سازنده حقیقی و انبوه سازان است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ فقره پروانه برای کاردان های فنی ساختمان و ۹۸ فقره پروانه برای برای معماران تجربی صادر شد.

ملک همچنین گفت: گفتنی است بنابر دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر فرآیند تمدید، توسعه یا انحلال مجوز کسب و کارها از مسیری خارج از درگاه ملی مجوزها، و بر اساس روال سابق انجام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی استان گلستان در انتها یادآور شد: لازم به ذکر است که ایجاد بستر لازم در سامانه سپامک برای شروع فرآیند تمدید، ارتقا و درج صلاحیت جدید پروانه کار به صورت الکترونیکی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط

news
22اردیبهشت1403

طرح شهرک سازی در کشور با مشارکت‌های مردمی کلید می‌خورد

طرح شهرک سازی در کشور با مشارکت‌های مردمی کلید می‌خورد

news
17اردیبهشت1403

حاشیه بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۹ سبزتر می شود

فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۹ سبزتر می شود

news
12اردیبهشت1403

مرگ‌بارترین بزرگراه‌ تهران شناخته شد

بزرگراه آزادگان مرگ‌بارترین بزرگراه‌ تهران شناخته شد

news
20فروردین1403

منابع آزمون نظام مهندسی 1403

منابع آزمون نظام مهندسی هر چند وقت یکلار به روز میشود.

news
18فروردین1403

رفع تعرض ۱۴۳ هکتار زمین دولتی در اسفندماه

رفع تعرض ۱۴۳ هکتار زمین دولتی در اسفندماه

news
15فروردین1403

معاونت مسکن و ساختمان استان اردبیل: سرپرست کارگاه

معاونت مسکن و ساختمان استان اردبیل: سرپرست کارگاه