کد خبر : 9263 تاریخ انتشار : 1402/10/24 2368
معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان: آزمون‌ ورود به حرفه مهندسی ساختمان اسفندماه برگزار می‌شود

معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی و کاردانی برای تمامی رشته های مهندسی به جز طراحی معماری و رشته‌های کاردانی و تعیین صلاحیت معماران طی دو روز ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال جاری خبر داد.

مهدی نورمحمدی معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی ساختمان در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند در همه رشته‌های مهندسی، کاردانی و تعیین صلاحیت معماران تجربی خبر داد.

معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه این دوره از آزمون‌ها سومین دوره‌ای است که در سال جاری برگزار می‌شود، گفت: دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردان‌های فنی برای اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی ضرورت دارد تا در این آزمون‌ها شرکت کنند.


نورمحمدی افزود: کاردان‌های فنی ساختمان نیز در ۶ رشته معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه‌برداری در پایه سه شرکت می‌کنند و معماران تجربی در پایه‌های سه، دو و یک در این آزمون تعیین‌صلاحیت می‌شوند.

وی توضیح داد: این دوره از آزمون‌ها به روال گذشته در هفت رشته مهندسی شامل معماری (صلاحیت نظارت و اجرا)، عمران (صلاحیت‌های نظارت، محاسبات و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا)، تاسیسات برقی (صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه سه، آزمون‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی، برگزار می‌شود.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط

news
19اردیبهشت1403

اطلاعیه مجمع عمومی

اطلاعیه مجمع عمومی

news
16اردیبهشت1403

بارگذاری مستندات قرارداد

بارگذاری قرارداد

news
12اردیبهشت1403

نتایج آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۲

نتایج آزمون نظام مهندسی اسفندماه ۱۴۰۲

news
10اردیبهشت1403

اطلاعیه مهم در خصوص سامانه عضویت

اطلاعیه مهم در خصوص سامانه عضویت

news
8اردیبهشت1403

میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان چه زمانی مشخص می‌شود؟

میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان چه زمانی مشخص می‌شود؟

news
1اردیبهشت1403

اطلاعیه شماره ۱ آگهی دعوت به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده (نوبت اول)

اطلاعیه شماره ۱ آگهی دعوت به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده (نوبت اول)