کد خبر : 4075 تاریخ انتشار : 1399/9/15 2420
مشارکت سه هزار و هشتصد نفر در دوره های آموزشی سازمان در سال جاری

پایگاه خبری مهندسین نیوز:

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از برگزاری هشتاد و هفت دوره آموزشی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه خبرداد و افزود: این تعداد برگزاری نشست های آموزشی با رشد هفتاد و دو درصدی نسبت به‌ دوره مشابه همراه بوده است.
علی اصغر زحمتکش رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با عنوان این که برگزاری دوره های آموزشی از بعد نفرساعت نسبت به سال گذشته هفتاد و چهار درصد رشد داشته است، بیان داشت: دوره های آموزشی از نظر کمیت نسبت به سال گذشته بیش از چهل درصد رشد داشته است و بیش از ۳ هزار و هشتصد نفر در این دوره ها مشارکت کرده اند.
زحمتکش با اشاره به برگزاری بیش از ۳۳ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مختلف از جمله دوره های مهارتی، دوره های ارتقاء پایه، دوره های آنلاین و مجازی و دوره های آزاد، تصریح کرد: معتقد هستیم هزینه کرد در بخش آموزش سرمایه گذاری است هرچند که در این مدت نیز هزینه های مورد نیاز از قبیل هزینه های اساتید، آزمون و … تامین شده است.
وی، موضوعات آموزشی را یکی از اولویت های سازمان برشمرد و گفت: طبق تصمیم کمیته آموزش سازمان که تصمیم گیری و سیاست گذاری دوره های آموزشی را بر عهده دارد، یارانه خوبی به برگزاری دوره های آموزشی به خصوص دوره های آموزشی آزاد که با هدف افزایش آگاهی مهندسین برگزار می گردد، تعلق گرفته است و این روند ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، اختصاص یارانه به برنامه های آموزشی را به ۲ گروه طبقه بندی و بیان کرد: برخی از دوره های آموزشی در سازمان از جمله دوره های ارتقاء پایه نیازمند رسیدن به حد نصاب شرکت کنندگان است ولی به علت اهمیت سازمان به برگزاری آن، بعضاً این دوره ها با تعداد کم‌تری شرکت کننده برگزار می گردد و کمبود درآمد آن به وسیله یارانه ای که سازمان در نظر می گیرد جبران می شود.
وی با عنوان این که بخش دیگر این یارانه متعلق به دوره های آموزشی آزاد است، ادامه داد: از شرکت کنندگان دوره های آموزش آزاد مانند دوره های فناورانه که چندی پیش برگزار شد، تنها هزینه ناچیزی دریافت می گردد که قطعاً پاسخ‌گوی هزینه های برگزاری این دوره ها نیست و این کمبودها به واسطه یارانه ای که به این دوره ها تعلق می گیرد جبران می گردد.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط