کد خبر : 8246 تاریخ انتشار : 1400/8/26 3799
مراحل تعیین ناظر هماهنگ کننده

مراحل تعیین ناظر هماهنگ کننده

مهندسان شهر : طبق اطلاعیه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، در پی تعاملات و هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری تهران ، از تاریخ 1/7/1400 الگوریتم تعیین ناظر هماهنگ کننده در زیرساخت سامانه ارجاع به شرح زیر تعریف و اجرایی شده‌است .

الف ) ناظر هماهنگ کننده یکی از ناظرین سازه یا معماری خواهد بود . در کارتابل مهندسین (سازه و معماری) گزینه "تمایل به فعالیت به‌عنوان ناظر هماهنگ کننده را دارم" افزوده شده‌است که مهندس رشته مذکور ، در صورت تمایل اقدام به انتخاب و فعال‌سازی این گزینه می‌نماید .

ب) سامانه خدمات مهندسی با در نظر گرفتن شرایط زیر ناظر هماهنگ کننده را انتخاب و معرفی می‌نماید :

1.اگر فقط یکی از مهندسین رشته‌های سازه یا معماری پرونده ارجاع شده ، گزینه مورد اشاره را انتخاب کرده‌باشند ، مسئولیت ناظر هماهنگ کننده به ایشن ارجاع می‌شود .

2.اگر هر دو ناظر سازه و معماری گزینه را انتخاب کرده‌باشند و یا هیچ کدام انتخاب نکرده‌باشند ،اولویت‌های زیر ملاک عمل خواهد بود :

-مهندسی که پایه ایشان بالاتر باشد .(در صورت هم‌پایه بودن ، گزینه بعدی )

-مهندسی که امتیاز ایشان در صف ارجاع بهتر باشد .(در صورت هم‌امتیاز بودن ، گزینه بعدی )

-مهندسی که تاریخ اخذ پروانه ایشان در سامانه خدمات مهندسی قدیمی‌تر باشد .

ناظرین سازه و معماری با درنظر گرفتن این قابلیت نسبت به تأیید کار نظارت ارجاعی اقدام نمایند . بدیهی است نتایج حاصله غیرقابل تغییر بوده و کلیه مسئولیت این موضوع به عهده ناظر می‌باشد . در این رابطه مطالعه موارد تکمیلی توصیه می‌گردد.

مهندسان شهر

برچسب ها

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط