کد خبر : 4013 تاریخ انتشار : 1399/9/10 2464
متراژ واحدهای مسکن ملی بین ۶۵ تا ۱۰۰ مترمربع خواهد بود

نقل از قطره به نقل از ایرنا:

جعفر آقایی روز دوشنبه ۱۰ آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار مختلف جامعه کلید خورده که سهم شهرهای جدید ۲۰۰ هزار واحد است  و برای شهر جدید هشتگرد ۲۱ هزار واحد در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۷۰۱ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که ۱۵ هزار و ۷۰۸ نفر با توجه به اینکه واجد شرایط چهارگانه  نبودند از سامانه حذف شدند و مابقی متقاضیان نیز در مرحله تکمیل مدارک و استعلام هستند.

رئیس اداره امور مسکن، مشارکت و اقدام ملی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و همه گیری ویروس کرونا به متقاضیان مسکن ملی تا پایان آذر فرصت داده شده تا نسبت به تکمیل مدارک و یا پرداخت مبلغ اعلامی اقدام کنند تا ثبت نامشان تکمیل شود.

آقایی افزود: طبق شیوه نامه ابلاغی که به شهرهای جدید ارسال شده مبلغ واریز اولیه متقاضیان ۴۹ میلیون تومان بوده که ۴۰ میلیون تومان برای آغاز ساخت مسکن و ۹ میلیون تومان برای حدود ۱۵ درصد قیمت عرصه است.

وی گفت: واریزی های مسکن ملی در پنج مرحله بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ انجام و فعلا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز مبلغ تسهیلات دریافتی بانک مسکن با سود ۱۸ درصد خواهد بود.

رئیس اداره امور مسکن، مشارکت و اقدام ملی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: بر اساس طرح‌هایی که در حال بررسی است طرح اقدام ملی مسکن در فازهای ۴ و ۷ بوده و متراژ واحدهای مسکن ملی بین ۶۵ الی ۱۰۰ مترخواهد بود که قیمت نهایی آن بر اساس موقعیت قطعه، توپوگرافی زمین و طرح اجرایی پروژه پیش بینی شده است.

آقایی گفت: عملیات اجرایی شهر جدید هشتگرد در سال ۱۳۶۸ آغاز شده که مجموعه شرکت عمران  از ابتدا اهتمام ویژه‌ای برای اجرای پروژه‌ها داشته و در زمان حاضر نیز تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه مسکن مهر و اجرای مناسب مسکن ملی به کار گرفته است.

وی به مزایای مسکن ملی اشاره کرد و گفت: در طرح مسکن ملی متقاضیان پای کار و واقعی، پالایش  و در پنج مرحله تا تحویل قطعی واحد واریزی را انجام خواهند داد.

آقایی افزود: در مسکن مهر برخی زیرساخت‌ها در بخش آب و برق و گاز دچار مشکلاتی بوده که با توجه به بودجه تخصیص داده شده از سوی شرکت عمران در راستای بند ب تبصره ۸ واحده واحده بودجه سال جاری کشور ، شرکت های خدمات رسان در تلاشند تا پایان سال نسبت به تکمیل خدمات زیربنایی اقدام‌نمایند و این بدین معنی است که زیر ساخت های مورد نیاز در پروژه های طرح اقدام‌ملی مسکن قبل از شروع پروژه تکمیل می گردد.

رئیس اداره امور مسکن، مشارکت و اقدام ملی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: ترغیب بخش خصوصی به ساخت و ساز در شهر جدید هشتگرد باعث شد تا در شناسایی پیمانکاران از طریق فراخوان عمومی، شرکت‌های با سابقه و خوشنام پای کار بیایند که این‌ نیز از دیگر مزایای مسکن ملی است

وی گفت: در حال حاضر چند پروژه‌ در قالب طرح اقدام ملی مسکن کار خود را آغاز کرده و به طور میانگین سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط