کد خبر : 4018 تاریخ انتشار : 1399/9/10 2268
لزوم اصلاح پروانه ساخت مجتمع در حال احداث در حریم خانه بروجردی‌ ها

نقل از پایگاه خبری مهندسین نیوز:

پروانه ساخت مجتمع در حریم خانه بروجردی‌ها باید اصلاح ‌گردد
دستور توقف عملیات ساخت و اقدامات اصلاحی جهت مجتمع در حال ساخت جنب خانه بروجردی ‌ها واقع در شهر کاشان، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرداری کاشان ابلاغ شده است و تا حصول نتیجه پی‌گیری می‌شود.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، با تاکید بر توقف عملیات ساخت مجتمع در حال ساخت جنب خانه بروجردی‌ ها واقع در شهر کاشان، بیان داشت: کاربری ساختمان مذکور با کاربری ‌های مصوب طرح جامع وتفصیلی پیشنهادی مغایرت دارد.
سید عبدالرضا لقمانی ادامه داد: شهرداری کاشان موظف است اقدامات اصلاحی و صدور پروانه ساختمانی منطبق با کلیه ضوابط و مقررات شهرسازی انجام دهد. هم‌چنین نسبت به رعایت آخرین مصوبات کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری و یا اخذ مصوبه از کمیسیون یاد شده اقدام کند.
لقمانی، ضمن تقدیر از پیگیری شهروندان کاشان و دوست‌داران میراث فرهنگی برای حفظ حریم منظر خانه بروجردی ‌ها، احساس مسئولیت اجتماعی و دلسوزی آنها را قابل تحسین دانست.
وی تصریح کرد: طبق ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مواد سی و‌ هفت و سی و هشت آیین نامه اجرایی، مراجع صدور پروانه مکلف اند دستورات وزارت راه و شهرسازی در توقف عملیات و اصلاح در اسرع وقت انجام دهند و این موضوع تا حصول نتیجه و رفع تخلف پی‌گیری می ‌گردد.
وی عنوان کرد: پس از دریافت گزارشی از احداث و عملیات اجرایی مجتمع، جنب خانه بروجردی‌ ها، این اداره کل بلافاصله موضوع را مورد بررسی قرار داد و از طریق مکاتبه دستور توقف عملیات ساختمانی این پروژه را به شهرداری کاشان ابلاغ کرد.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: بدیهی است در صورت عدم توجه به مکاتبات مذکور و اقدام لازم توسط شهرداری کاشان، موضوع ضرورت توقف عملیات ساختمانی و برخورد با متخلفان به مراجع نظارتی و عندالزوم مراجع قضایی انعکاس می یابد تا با خاطیان احتمالی برخورد لازم صورت گیرد.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط