کد خبر : 8441 تاریخ انتشار : 1400/10/13 2516
عدم همخوانی تعرفه خدمات مهندسی با تورم

عدم همخوانی تعرفه خدمات مهندسی با تورم

مهندسان شهر : عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ، به بیان دغدغه‌های مهندسان ایرانی پرداخته است . وی با اشاره به پایین بودن نرخ تعرفه‌ خدمات مهندسی و ناهماهنگی دخل و خرج این قشر بیان کرد : سازمان نظام مهندسی ساختمان یکی از بازوهای پرتوان کشور در صنعت ساختمان است؛ اما متاسفانه شرايط مهندسان با بخشنامه‌های وزارتی و تعرفه‌های خدمات مهندسی پايين هم‌خوانی درستی با تورم كشور ندارد.  

مهندس مظفر ساعد با اشاره به جایگاه فعلی مهندسان در جامعه امروز، بیان کرد: در حالی که نمی‌توان تاثیر سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای آن را در ساخت یک ساختمان ایمن و تامین امنیت مردم نادیده گرفت؛ اما باید گفت تورم‌های پیش آمده سبب شده تا عرصه برای مهندسان هم مانند سایر افراد جامعه در زمینه مسائل مالی تنگ‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: ابلاغ و اجرای طرح سرپرست كارگاه برای دارندگان پروانه‌ اجرا به منظور رفع معضل بيكاری مهندسان در استان‌ها و برگزاری كلاس‌های آموزشی و كارگاهی متداوم می‌تواند در ارتقای سطح آگاهی و تجربه مهندسان موثر باشد. همچنین؛ مهندسان جوانی که تازه پروانه اشتغال به کار خود را دریافت کرده‌اند، باید با مداومت در آموزش و استفاده از تجارب پیشکسوتان، توان علمی خود را ارتقا بخشند.

عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان،  در پایان افزود: یک مهندس خوب باید به ضوابط مقررات ملی ساختمان آگاه باشد، تا بتواند بنا به قوانین اجرایی یک پروژه را به سمت جلو پیش برده و كيفيت ساخت‌وساز ساختمان‌ها را بهبود بخشد. همچنین در کنار این موارد، داشتن تعامل با سازندگان و مالکان می‌تواند برای وی در این راه کارگشا باشد.

 

منبع : پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان

مهندسان شهر

برچسب ها

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط