کد خبر : 5629 تاریخ انتشار : 1399/11/23 2329
سامانه الکترونیک خدمات مهندسی شهرسازی رونمایی شد

به گزارش مهندسان شهر به نقل از سازمان نظام مهندسی استان تهران :

مهندس سید علیرضا میر جعفری ، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، الکترونیکی شدن سامانه خدمات مهندسی را دستاوردی مهم عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد، طراحی این سامانه ، موجب تسهیل امور ارباب‌رجوع و تنسیق امور اعضای محترم در رشته شهرسازی شود. 
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ، با اشاره به خلأ قانونی مقررات ملی ساختمان و نحوه ارجاع کار در رشته شهرسازی گفت: باید به سمتی برویم که خدمات مهندسی شهرسازی نیز از جانب سازمان ارجاع داده شود.
میر جعفری با اشاره به سامانه ارجاع گاز گفت: در سال 93 سامانه گاز به‌صورت الکترونیکی آغاز شد و امروز اعضای حاضر می‌توانند به‌صورت کاملاً شفاف، صف‌های ارجاع را پایش و کنترل کنند. وی شفافیت را عامل کاهش خطاهای سهوی و عمدی عنوان نمود.
 میرجعفری ،ارزان‌فروشی را امری خلاف قانون عنوان نمود و گفت: یکی از مشکلات سامانه‌های انتخابی ارزان‌فروشی است که زیبنده جامعه مهندسی و اعضای فرهیخته سازمان نیست.
سید علیرضا میر جعفری ادامه داد: در شروع هر کاری نواقصی وجود دارد و باید تلاش شود ،نواقص و مشکلات سامانه کارشناسی و حل شود.

دکتر الهام امینی عضو علی‌البدل هیأت مدیره سازمان نیز ، ضمن تشکر از حمایت‌های ریاست سازمان،  هدف از ایجاد سامانه الکترونیکی خدمات شهرسازی را ، عدالت ، تنسیق امور، گسترش و ارتقا کیفیت خدمات شهرسازی عنوان نمود و گفت: این سامانه کاملاً منعطف طراحی‌شده است و بر اساس نظرات کارشناسی و تصمیم‌های مدیریتی قابلیت اصلاح دارد.
امینی، عملکرد  این سامانه را بر اساس کار انتخابی و همچنین کنترل صلاحیت و ظرفیت  اعضای ذی‌صلاح رشته شهرسازی عنوان نمود و بابیان اینکه سامانه‌های الکترونیکی فرایند پایش و کنترل را بهبود می‌بخشد افزود : تسهیل در پایش و کنترل، باعث ارتقا کیفی خدمات مهندسی در حوزه شهرسازی و کوششی در جهت استیفای حقوق و خواسته مشروع و قانونی اعضای شهرسازی سازمان خواهد بود.
الهام امینی ادامه داد : این سامانه بر پایه جمع‌آوری مستمر آمار و اطلاعات صنفی طرح‌ریزی‌شده و با تجزیه‌وتحلیل مشکلات، نیازها و اولویت‌های اعضای سازمان را در سایه منفعت عمومی،  پوشش می‌دهد.
مهندس غلامرضا آزاد منجیری ، عضو شهر ساز هیأت مدیره سازمان نیز بابیان اینکه درصدد کاهش خطاها سامانه هستیم گفت: تلاش کردیم در رشته شهرسازی کارها را از انحصار خارج کنیم.
مهندس آزاد منجیری ادامه داد:تنسیق امور از وظایف ما هست و نا عدالتی در میزان اشتغال اعضا باهدف سازمان سازگار نیست.

خاطرنشان می‌سازد ، مهندس سیامک الهی فر، عضو هیأت مدیره و دبیر سازمان، مهندس مجید  گودرزی و مهندس الهه رادمهر از اعضای هیأت مدیره سازمان از دیگر مسوولان حاضر در این نشست بودند.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط