سازمان نظام مهندسی
کد خبر : 8983 تاریخ انتشار : 1402/6/4 2517
سازمان نظام منهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

در یک نشست هم‌اندیشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور مقامات برجسته مهندسی و معاونان این دو نهاد در محل مرکز تحقیقات، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست، مهندس کریمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به اهمیت آموزش مهندسان در حوزه ساختمان و نیاز به تجدید نظر و به‌روزرسانی سبک‌های آموزشی اشاره کرد. وی اظهار داشت که تدوین دوره‌های آموزشی جدیدی که به‌روز و عملیاتی‌محور باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است و ایجاد کارگاه‌های فنی نیز جزء این تغییرات است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: به منظور بهبود محتوای مقررات ملی ساختمان و اصلاحات در این زمینه، تدوین راهنماها و دستورالعمل‌های عملیاتی از جمله اهداف اصلی ما است. ایشان خواستار توجه به استفاده از مصالح نوین در ساختمان‌سازی و به‌روزرسانی مقررات ملی در این زمینه شدند.

در همین راستا، دکتر حیدری، معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بحث انرژی و توجه به مصرف انرژی در ساختمان‌ها را مورد تأکید قرار داد و اشاره کرد که همکاری‌های میان دو نهاد به منظور پیگیری اهداف انرژی می‌تواند مؤثر باشد. همچنین، تدوین آیین‌نامه تخریب و آواربرداری نیز از موارد موردنظر او بود.

مهندس صابری امیرآباد، سرپرست حوزه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به مسائل غیرمجاز و نقض مقررات در ساخت‌وسازها پرداخت و خواستار رعایت مقررات در پروژه‌های ساختمانی شد.

نتیجه این نشست، امضای تفاهم‌نامه‌ای در خصوص همکاری مشترک بین دو نهاد بود که در آن به ارتقای کیفیت و ایمنی ساختمان‌ها، تدوین دوره‌های آموزشی عملی و توسعه مقررات ملی ساختمان اشاره شد. این تفاهم‌نامه نشان‌دهنده تعهد دو نهاد بزرگ به همکاری برای بهبود عملکرد و کیفیت حوزه ساختمان در استان تهران است.

سید محمد متین قاسمی

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط

news
19اردیبهشت1403

اطلاعیه مجمع عمومی

اطلاعیه مجمع عمومی

news
16اردیبهشت1403

بارگذاری مستندات قرارداد

بارگذاری قرارداد

news
12اردیبهشت1403

نتایج آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۲

نتایج آزمون نظام مهندسی اسفندماه ۱۴۰۲

news
10اردیبهشت1403

اطلاعیه مهم در خصوص سامانه عضویت

اطلاعیه مهم در خصوص سامانه عضویت

news
8اردیبهشت1403

میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان چه زمانی مشخص می‌شود؟

میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان چه زمانی مشخص می‌شود؟

news
1اردیبهشت1403

اطلاعیه شماره ۱ آگهی دعوت به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده (نوبت اول)

اطلاعیه شماره ۱ آگهی دعوت به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده (نوبت اول)