کد خبر : 3347 تاریخ انتشار : 1399/7/23 2523
ساختمانی با گنبد خورشیدی که برق تولید میکند

یک معمار از طرح هایی برای یک هتل حافظ محیط زیست رونمایی کرده که شامل گنبد خورشیدی است تا انرژی لازم را برای تامین برق تمام ساختمان فراهم کند.

این گنبد عظیم که بالای سقف قرار می گیرد و تا پایین ساختمان ادامه می یابد، می تواند ۷۰ هزار کیلووات ساعت انرژی در سال تولید کند که ۱۸ برابر بیشتر از متوسط مصرف خانوارهای انگلیس است.

 این پروژه به نام Metamorphosis of the Hotel des Postes برای بازسازی یک اداره پست قدیمی و هتلی در شهر لوگزامبورگ ارائه شده است. این طرح آنها را به ساختمان های نوین و خودکفا تبدیل می کند.

 گنبد یک ساختار شیشه ای است که ۶ طبقه از جمله خروجی و باغچه ای روی سقف است. مساحت گنبد ۸۰۰ مترمربع است و به داخل ساختمان نیز کشیده می شود.

این هتل که شامل رستوران های مختلف و پلتفرم تماشای منظره است، به ۲۰ توربین بادی سقفی دارد که سالانه ۱۵ هزار کیلووات ساعت به برق تولیدی ساختمان می افزاید.

وینسنت کالبوت  معماری مشهور این طرح برای بازسازی هتل ارائه کرده که در ۱۹۰۸ میلادی ساخته شده است.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط

news
10اردیبهشت1403

معافیت از اظهار نامه تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش

معافیت از اظهار نامه تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش

news
19فروردین1403

تعرفه ژئوتکنیک - بهار ۱۴۰۳

تعرفه ژئوتکنیک - بهار ۱۴۰۳

news
16فروردین1403

در جلسه شورای شهر تصویب شد؛ افزایش ۳۵ درصدی نرخ بهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

در جلسه شورای شهر تصویب شد؛ افزایش ۳۵ درصدی نرخ بهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

news
28اسفند1402

بازار فولاد در سال ۱۴۰۳

بازار فولاد در سال ۱۴۰۳

news
21بهمن1402

تعطیل شدن سامانه کد رهگیری اجاره آژانس‌های املاک

تعطیل شدن سامانه کد رهگیری اجاره آژانس‌های املاک از شنبه 1401/11/21 طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، از روز 21 بهمن 1402 بخش قراردادهای اجاره سامانه ایران املاک از دسترس خارج و سامانه «خودنویس» جایگزین خواهد شد

news
14بهمن1402

مصوبه سرپرست کارگاه آذربایجان

به استناد مواد ۴، ۳۰، ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب اسفندماه ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی و به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای ساختمان‌های مشمول قانون مذکور از تاریخ صدوراین ابلاغیه در سراسر کشور فعالیت کلیه سازندگان حقیقی و حقوقی تشخیص صلاحیت شده در اجرای ساختمان با رعایت صلاحیت‌ها و ظرفیت‌های مربوطه بشرح یکسری موارد می‌باشد. این مصوبه مربوط به استان آذربایجان می‌باشد.