کد خبر : 4043 تاریخ انتشار : 1399/9/11 2250
رونمایی از سامانه واگذاری اراضی دولتی برای نخستین بار در کشور

نقل از پایگاه خبری مهندسین نیوز:

سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد کارگزار و مجری فرآیند واگذاری و تغییر کاربری اراضی
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد بیان کرد: طبق تفاهم نامه کشوری سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد کارگزار و مجری فرآیند واگذاری و تغییر کاربری اراضی شد.
محسن صادقیان معاون امور عمرانی استانداری یزد تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه فرآیند واگذاری اراضی دولتی برای طرحهای کشاورزی و غیرکشاورزی به صورت الکترونیک انجام می گردد.
معاون امور عمرانی استانداری یزد رونمایی از سامانه واگذاری اراضی دولتی را یکی از مهم‌ترین سامانه ها دانست و ادامه داد: سامانه واگذاری اراضی دولتی برای نخستین بار در کشور در استان یزد، روز نهم آذرماه با ارتباط ویدئوکنفراس معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌ها رونمایی شد.
در این آئین، محمدرضا خلف باغی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: طبق تفاهم نامه کشوری سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد کارگزار و مجری فرآیند واگذاری و تغییر کاربری اراضی شد.
وی ادامه داد: در راستای تاکید و دستور استاندار یزد در جهت تسریع، تسهیل و شفاف سازی در فرآیند اراضی دولتی، پی‌گیری های و هماهنگی های لازم با دستگاه‌های مربوطه صورت گرفت و اقدام به طراحی این سامانه شد.
خلف باغی، تسهیل وکاهش پروسه اداری را یکی از مزیتهای این طرح دانست و بیان کرد: مزایای متعددی از جمله ، امکان پی‌گیری متقاضی- مدیران و دستگاه‌های واگذاری از مراحل انجام امور، زمانبندی دستگاه‌ها جهت پاسخ‌گویی به استعلام ها، نمایش تمامی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها واگذاری زمین و کاهش زمان واگذاری را می‌توان نام برد.
در خاتمه، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی از زحمات و حمایت‌های دستگاه‌های که در طراحی این سامانه همکاری و همیاری کرده اند تقدیر و تشکر کرد.
قابل ذکر است: در روز نهم آذرماه از نهم سامانه الکترونیکی از جمله سامانه واگذاری اراضی دولتی، در حوزه های فنی، شهری و روستایی معاونت عمرانی استانداری یزد در چارچوب تسهیل خدمات رسانی به شهروندان در سالن کوثر استانداری رونمایی شد.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط