کد خبر : 3837 تاریخ انتشار : 1399/8/29 2297
دستگاه های خدماتی متعهد به ارایه خدمات زیرساختی به پروژه های مسکونی باشند

نقل از ایسنا:

محمود مسگری در جمع خبرنگاران در مورد گله‌مندی برخی از مردم از عدم انجام زیرساخت‌های شهری در منطقه پردیسان گفت: ما نماینده مردم هستیم و دغدغه مردم را به ‌حق می‌دانیم، در برخی موارد زمین در این پروژه چند دست خریداری ‌شده و مشکلاتی وجود داشته اما این‌ها دلیل نمی‌شود که به موضوع شهروندان رسیدگی نشود.

وی افزود: مدتی قبل در جهت پیگیری این مشکلات در خدمت نمایندگان شهروندان در شهرداری بودیم و اعلام کردند زمین را از مسکن و شهرسازی خریدند. دولت موظف است برای طرح‌های داخل شهر زمین در اختیار شهرداری قرار دهد هر چند شهرداری یک مجموعه هزینه و درآمد است و باید از عوارض هزینه کنند و سخت است که برای تأمین زیرساخت‌ها هزینه کند.

مسگری عنوان کرد: اعطای پروانه و اخذ مجوز به این زمین‌ها اگر برای شهرداری برای مثال 20 میلیارد تومان هزینه داشته باشد ایجاد زیرساخت‌ها در حدود 80 میلیارد تومان هزینه دربردارد.

وی خاطرنشان کرد: شهردار وقت برای ایجاد زیرساخت‌ها قراردادی داشته است در حالی ‌که اجرای کارهای خدماتی وظیفه دستگاه‌های خدماتی است و این دستگاه‌های خدماتی نباید از زیر بار زیرساخت‌های پروژه‌های مسکونی شانه خالی کنند.

سخنگوی شورای شهر قم بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها در برخی از مناطق پردیسان توسط این دستگاه‌های خدماتی انجام ‌شده است آن‌ها در ازای هزینه به ارائه خدمات در خصوص آب و برق و گاز می‌پردازند.

وی گفت: در جهت رفع مشکل شهروندان در منطقه پردیسان جلسه‌ای برگزار شد و به دولت پیشنهاد دادیم یک آیتم‌هایی را برای محله ببینند تا خدماتی داده شود و در توسعه زیرساخت‌ها مشارکت کنند.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط