کد خبر : 8363 تاریخ انتشار : 1400/9/23 2464
توسعه خدمات مهندسی برای آحاد جامعه

توسعه خدمات مهندسی برای آحاد جامعه

مهندسان شهر : در دیدار اعضای هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان با مدیرکل اداره راه‌وشهرسازی استان تهران پیرامون تقویت تعاملات این دو ارگان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و رامین کرمی ، رئیس نظام مهندسی تهران به توسعه خدمات مهندسی برای آحاد جامعه تأکید و آن را منشأ خیر و برکت دانست .

رئیس و هیأت رئیسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و مدیرکل راه و شهرسازی استان ، با یکدیگر دیدار و طرفین بر لزوم تعامل و هماهنگی بیشتر سازمان و اداره کل تأکید کردند. در این دیدار پیرامون حق‌الزحمه کارشناسان ماده 35، دعوت مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از نماینده سازمان نظام‌مهندسی ساختمان جهت حضور در جلسات کمیسیون ماده 100، کمیسیون ماده 5، کارگروه امور زیر بنایی و شورای مسکن و دعوت از مدیرکل راه و شهرسازی در جلسات هیات مدیره نظام‌مهندسی بحث و تبادل‌نظر شد و حاضرین بر تعامل و هماهنگی سازمان نظام‌مهندسی و اداره کل تأکید کردند.

همچنین نقش نظام‌مهندسی در طرح ملی مسکن و رعایت تخفیف خدمات مهندسی در این حوزه،و همچنین در نظر گرفتن منفعت مهندسان از این طرح ملی، فناوری‌های جدید در ساخت و سازها، ارتقاء دوره‌های آموزشی با نگاه به احیاء مجدد دبیرخانه ایمنی (استان تهران به‌عنوان استان پایلوت) و نیز موارد مربوط به ساختمان ارغوان و لزوم رعایت معماری ایرانی و اسلامی این ساختمان از موارد مطرح در این جلسه بود.

گفتنی است انعقاد تفاهم‌نامه جهت بررسی موارد قانونی و به رسمیت شناختن صلاحیت مهندسان در سایر کشورهای دنیا و به و طرح موضوع در کمیسیون روابط بین‌الملل سازمان نظام‌مهندسی استان تهران و پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی و درخواست تفاهم‌نامه با کشورهای هم‌جوار و کشورهای اروپایی  از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود.

رامین کرمی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ، این دیدار را مثبت ارزیابی نمود و اظهار خرسندی کرد که با تعامل با اداره کل راه و شهرسازی، قدم‌های مثبتی برای جامعه مهندسی برداشته شود.

رامین کرمی توسعه خدمات مهندسی را فراتر از منفعت مهندسان عنوان نمود و افزود: توسعه خدمات مهندسی می‌تواند برای آحاد جامعه منشأ برکات خیر باشد.

 

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان

 

مهندسان شهر

برچسب ها

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط