کد خبر : 8474 تاریخ انتشار : 1400/10/26 2321
تسهیلات کرونایی سازمان

تسهیلات کرونایی سازمان

در راستای تأثیر کرونا بر روند ساختمان سازی سازمان نظام مهندسی تصمیم گرفته است به 2.047 تعداد از مهندسان مجموعاً مبلغ 52.660.000.000 ریال وام بلاعوض در نظر گرفته است که بین چهار دسته از مهندسان، اعم از قرنطینه خانگی، بستری در بیمارستان و بستری در ICU تقسیم می شود.

سالانه مبالغ زیادی از حق‌الزحمه مهندسین به عناوین مختلف به حساب‌های نظام مهندسی واریز می شود، علاوه بر این پول، هزینه‌ی بعضی از پروژه‌ها سال‌هاست که در این حساب‌ها بلوکه شده است و با وجود تورم روز افزون و مشکلات اقتصادی موجود ارزش این پول‌ها از دست رفته است.

حال نظام مهندسی در اقدامی تصمیم گرفته است با سود این پول‌ها به مهندسین وام بلاعوض بدهد. آیا بهتر نیست مسئولین در راستای دادن حق مهندسین بیشتر تلاش کنند تا پول زمانی به دست آن ها برسد که ارزش خود را از دست نداده باشد؟

به راستی سود پول‌های مهندس‌ها حق چه کسی است؟ اگر بین مهندسین نظرسنجی انجام شود، به نظر اکثریت آن‌ها  این پول‌ها حق هرکسی هم باشد، حق نظام سازمان نظام مهندسی نیست.

نگه داشتن این پول‌ها با بهانه های مختلف در حساب سازمان نظام مهندسی چه سودی برای نظام دارد؟ جز این است که در این میان با وجود تورم‌های ماهانه حق مهندسان زایل می شود؟

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط