کد خبر : 3803 تاریخ انتشار : 1399/8/27 2502
تدوین برنامه ۵ساله دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در افق ۱۴۰۳

 مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین برنامه پنج‌‌ساله دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و ارائه آن به معاونت مسکن و ساختمان برای تصویب خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، استراتژی‌هایی که در این برنامه پنج‌‌ساله تدوین شده است را شاملِ هفت سرفصل عنوان کرد و توضیح داد: تغییرات و اصلاحات ساختاری و فرآیندی، تغییرات و بهبود فرهنگ سازمانی، توانمندسازی و ارتقای سطح تخصصی و مهارتی نیروها، ارتقای قابلیت‌های سازمانی دفتر، ارتقای سطح فیزیکی، ابزاری و تکنولوژیکی دفتر، طراحی و ایجاد کمیته انسانی پایدار، تحقق در انجام ماموریت سازمانی و تعامل موثر با ذی‌نفعان، استراتژی‌هایی است که در این برنامه ۵ ساله تدوین شده است.

مانی‌فر، چشم‌انداز پنج‌‌ سال آینده دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان را شامل ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها، ارتقای بهره‌وری ساختمان‌ها، ارتقای دانش فنی حرفه‌مندان و مردم، ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار در صنعت ساختمان و ارتقای جایگاه سازمانی دفتر مقررات ملی ساختمان در جهت الگوسازی دانست.

به گفته وی، اهداف برنامه ۵ ساله مقررات ملی ساختمان شامل بهبود و توسعه فرآیند کنترل ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت‌و‌سازها، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی و ارتقای صاحبان دانش و مردم، گسترش فناوری‌های ساخت و کاهش مصرف انرژی برای افزایش بهره‌وری ساختمان، ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار در صنعت ساختمان است.

مانی‌فر افزود: برنامه ۵ ساله دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بر اساس تعریف برنامه زمانبندی و انجام عملیات اجرایی است و برنامه‌ای است که از ابتدای سال جاری دفتر مقید به انجام آن شده است.

وی همچنین از دیگر اقداماتی که در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در حال انجام است را برگزاری دوره‌های آموزشی درون سازمانی به منظور ارتقای فرهنگ درون‌سازمانی برشمرد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ارایه ویرایش نهم پیش‌نویس برنامه ۵ ساله دفتر مقررات ملی ساختمان به معاونت مسکن و ساختمان خبر داد و تصریح کرد: مهم است که تمامی دفاتر و واحدهای ستادی و همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه طبق برنامه پیش بروند.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط

news
19اردیبهشت1403

اطلاعیه مجمع عمومی

اطلاعیه مجمع عمومی

news
17اردیبهشت1403

حاشیه بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۹ سبزتر می شود

فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۹ سبزتر می شود

news
16اردیبهشت1403

بارگذاری مستندات قرارداد

بارگذاری قرارداد

news
12اردیبهشت1403

مرگ‌بارترین بزرگراه‌ تهران شناخته شد

بزرگراه آزادگان مرگ‌بارترین بزرگراه‌ تهران شناخته شد

news
12اردیبهشت1403

نتایج آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۲

نتایج آزمون نظام مهندسی اسفندماه ۱۴۰۲

news
10اردیبهشت1403

اطلاعیه مهم در خصوص سامانه عضویت

اطلاعیه مهم در خصوص سامانه عضویت