کد خبر : 8413 تاریخ انتشار : 1400/10/5 2472
برنامه‌های نظام مهندسی فارس

برنامه‌های نظام مهندسی فارس

مهندسان شهر : پس از برگزاری جلسه هیأت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و انتخاب اعضا در تاریخ شانزدهم آذر ماه ۱۴۰۰ در محل سازمان ، اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان تعیین شد . براساس ماده ۱۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و هم‌چنین ماده ۷۱ آیین نامه اجرایی آن، انتخابات هیئت رئیسه، با حضور تمامی اعضا برگزار شد و مجتبی زوربخش بعنوان رئیس، هادی بیاتی به عنوان نایب رئیس اول، سعید جعفرزاده به عنوان نایب رئیس دوم، مهرداد خواجه‌پور به عنوان دبیر و بابک محمدی به عنوان خزانه‌دار، انتخاب شدند.

مجتبی زوربخش، بحث اعتماد سازی و ارائه شفاف اطلاعات به اعضای سازمان در تمامی زمینه ها را یکی از ضروری ترین کارهای سازمان نظام مهندسی استان فارس بیان و عنوان کرد: اگر ما معتقد به شفاف سازی در عملکرد باشیم، قادر خواهیم بود انگیزه بیشتری را به کالبد جامعه مهندسی استان تزریق کرده و از این طریق در تحقق اهداف سازمان موفق تر عمل کنیم.

زوربخش ادامه داد: بزرگ‌ترین پشتوانه هر سازمانی، اعضای آن سازمان به ‌شمار می ‌روند و شفاف سازی در عملکرد به معنای به اشتراک گذاشتن و مشمول ساختن اعضا در جریان شرایط و کارکردهای سازمان است، این اشتراک گذاری باعث می شود اعضا به عملکرد و موفقیت سازمان بطور ویژه توجه نشان دهند که این امر اعتماد و حمایت های بیشتر آنان به این مجموعه را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه به لزوم واقعی شدن تعرفه و افزایش حق‌الزحمه خدمات مهندسی اشاره و بیان کرد: این تعرفه‌ اکنون نسبت چندانی با تورم و هزینه‌های واقعی عملیات عمرانی نداشته و با وجود افزایش چشمگیر قیمت مسکن طی سالیان اخیر، تعرفه خدمات مهندسی تغییر چندانی نداشته و با واقیعت های اقتصادی موجود در جامعه هم‌خوانی ندارد.

زوربخش، واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی را از عوامل موثر در ایجاد نارضایتی جامعه مهندسی دانست و افزود: تعیین عادلانه و منصفانه تعرفه خدمات مهندسی به منظور ارتقا و اعتلای جایگاه مهندسان و بهبود وضعیت معیشتی آنها ضروری و مورد تأکید هیئت مدیره دوره نهم است.

وی هم‌چنین متذکر گردید: بهره مندی از خدمات مهندسی، ضامن کیفیت ساختمان ها بعنوان مهم ‌ترین سرمایه‌های مادی و معنوی بهره برداران است.

وی در ادامه یکی دیگر از اولویت ‌های هیئت مدیره دوره نهم را ارتقای شأن و جایگاه سازمان و مهندسان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بیان کرد و افزود: یقیناً ارتقای شأن و منزلت اعضا، با مسئولیت پذیری، تخصص، تجربه و تعهد میسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: جایگاه سازمان نظام مهندسی، به کیفیت عملکرد مهندسان و اعضای سازمان وابسته است؛ برخورد حرفه ای اعضای سازمان و صاحبان تخصص و صلاحیت با مخاطبان و متقاضیان خدمات مهندسی باعث ارتقای شأن و جایگاه سازمان و مهندسان این حوزه در جامعه خواهد شد.

وی هم‌چنین رعایت اخلاق حرفه‌ای در سازمان و در تمامی فرایندهای ساخت و ساز و هم‌چنین آموزش و به روز کردن اطلاعات مهندسان حوزه ساختمان را یکی دیگر از اولویت های هیئت مدیره دوره نهم برشمرد.

 

منبع : مهندسین نیوز

مهندسان شهر

برچسب ها

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط