کد خبر : 8371 تاریخ انتشار : 1400/9/27 2403
اصلاح قانون نظام مهندسی نیاز جامعه ساخت‌وساز است

اصلاح قانون نظام مهندسی نیاز جامعه ساخت‌وساز است

مهندسان شهر : جلسه هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در 18 آذرماه برگزار گردید . طی این جلسه طرفین به اصلاح قانون نظام مهندسی و رسیدگی به ضوابط ساخت‌وساز توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان تأکید شد تا در کنار شهرداری ، این سازمان بر ضوابط طراحی معماری و همچنین ضوابط شهرسازی نظارت کند .

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گيلان، در اين جلسه مهندس بهزاد پارسا رئيس سازمان در خصوص لايحه اصلاح قانون نظام مهندسی، لزوم تعيين نماينده شورای مرکزی در امور مربوط به سازمان نظام مهندسی در مجلس، بحث تعارض منافع و بحث زمين تصرف شده سازمان در جوار مسکن مهر صحبت کرد.

سپس دکتر غلامرضا مرحبا نماينده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی پيشنهاد داد که سازمان‌های نظام مهندسی از طريق نمايندگان مجلس در موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی ورود کنند.

وی در صحبت‌های خود به نقش تخصصی نظام مهندسی ساختمان در بالا بردن کيفيت ساخت و ساز اشاره کرد و با توجه به مشکلات شهرداری‌ها و معضلات به وجود آمده در شهر، خواستار وجود نظام مهندسی به عنوان نهاد مشورتی در کنار شهرداری‌ها شد.

در اين جلسه اعضای هيئت مديره در خصوص حضور اصناف مختلف در تصميم گيری‌های کميسيون‌های مجلس صحبت کردند. همچنين با توجه به افزايش نرخ تورم، بالا رفتن قيمت خودرو و کالاهای اساسی به عدم افزايش تعرفه خدمات مهندسی در استان گيلان اشاره شد.

در ادامه پيشنهاد جلسه مشترک بين مجمع نمايندگان استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان نيز مطرح شد.

ارائه گزارش‌های تخلف متعدد توسط ناظران سازمان و عدم بررسی توسط مراجع صدور پروانه، فقدان هماهنگی نما و منظر شهری و عدم رعايت خط آسمان و تخلفات ماده 100 از موارد مطرح شده در جلسه بود.

دکتر سيد ميکائيل محمدى رابط پارلمانی شورای مرکزی در مجلس با توجه به حضور پررنگ نمايندگان گيلان در هيئت رئيسه کميسيون‌های مجلس اظهار اميدواری کرد از ظرفيت نمايندگان در دفاع از منافع بحق نظام مهندسی استفاده شود.

وی ضمن اشاره به حضور مهندس خرم رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تمام جلسات کميسيون عمران به هويت‌مندی نظام مهندسی در کارگروه‌های مجلس اشاره کرد.

محمدي ضمن بيان سياسی شدن نظام مهندسی در دوره نهم و ورود کميسيون اصل 90 و گزارشات سازمان بازرسی کشور و دخالت‌های وزارت راه و شهرسازی، پيشنهاد نامه نگاری با دکتر محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شورای اسلامی درخصوص اصلاح قانون نظام مهندسی را ارائه داد.

 

منبع : پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان

مهندسان شهر

برچسب ها

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط