کد خبر : 7005 تاریخ انتشار : 1400/7/10 2525
 دستمزد پایین نظارت و بی میلی شرکت های مهندسی

اختصاصی مهندسان شهر: دستمزد نظارت با وظایف آن همخوانی ندارد.

تمدید نظارت سالیانه مهندسان ناظر براساس مابه التفاوت است که این مابه التفاوت رقمی در حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد در نظرگرفته می شود.
گفتنی است که مهندسان ناظر علیرغم کار زیاد و همچنین مسئولیت فراوان تا به امروز نتوانستند به درآمعد واقعی و ایده آل دست یابند که این خود عاملی برای افزایش امضا فروشی و کم کاری برخی از مهندسان ناظر شده است.
همان گونه که می دانیم مهندس ناظر در صورت بروز مشکل در روند ساخت و یا حتی پس از بهره برداری مقصر و مسوول شناخته می شود اما این در حالی است که درآمد مهندس ناظر با میزان وظایف و مسئوولیت های او هیچ هم خوانی ندارد که این خود جای بسی تامل دارد.
از سوی دیگر باید یادآور شد که همین حق الزحمه ناچیز را هم مهندس نمی تواند به یکباره دریافت کند بلکه برای دریافت دستمزد خود مجبور است ماه ها صبر کند و دستمزدش را به صورت قطره چکانی دریافت کند که این مورد هم در ایجاد بی انگیزگی و کم کاری بعضی از مهندسان نقش بسزایی دارد.
شرکت های مهندسی در پی تغییر جهت به طراحی

پر واضح است که در صورت فیشی شدن هزینه طراحی یعنی همان وعده ای که ماه هاست، برخی از مهندسان چشم انتظار اجرایی شدن آن هستند. به یقین بسیاری از شرکت های مهندسی دیگر تمایل چندانی به انجام کار نظارت نخواهند داشت و برنامه خود را بیشتر به سوی طراحی نقشه ساختمان سوق می دهند که این مورد در بلند مدت می تواند تبعات سنگین بسیاری را به دنبال داشته باشد.

در خاتمه باید متذکر شد که دستمزد مهندسان ناظر باید منطقی‌تر و متناسب با تورم شود؛ چرا که وظیفه خطیری دارند و باید نظارت دقیق داشته باشند.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط