کد خبر : 1074 تاریخ انتشار : 1398/10/1 3167
کاربری ها باید با مقیاس عملکردمحلی در منطقه یک اجرا شوند

ی ها باید با مقیاس عملکردمحلی در منطقه یک اجرا شوند

 استقرار برخی کاربری ها که مقیاس عملکردی آن مقیاس محلی نیست منجر به نا آرامی در محله می شود که اطلس مال نمونه این نوع شهرسازی است .
 
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در جلسه آموزش TOD که با حضور شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران و کارشناسان شهرداری برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: خیابان کامل و طرح TOD  قبل از اینکه طرح توسعه شهری باشد یک تفکر است برای اینکه بدانیم چه کاری باید انجام شود تا مدهای حمل و نقلی مانند دوچرخه، اتوبوس، مترو و... به صورت یک رینگ ترافیکی همدیگر را پوشش دهند.
وی گفت: حل مشکل ترافیک با حل مشکل تردد خودروها ، عابرین و اتصال مدهای حمل و نقلی به هم و در کنار آن توزیع کاربری و ثبت و میزان بارگذاری احجامی که باید در یک نقطه شهر بارگذاری شوند  و اینکه بدانیم در نزدیکی ایستگاه مترو چه کاربری هایی می تواند شکل بگیرد تا تولید سفر کاهش یابد قابل حل است.
موسوی تصریح کرد: اجرای طرح خیابان کامل در کنار برکاتی که در شهرسازی دارد ما را به این موضوع رهنمود می کند که اقدامات ما در کنار اقدامات دیگر و با اثر بخشی بالا طراحی شود که رسیدن به این خیابان بدون تغییر پهنه بندی و بارگذاری ها محقق نمی شود.
شهردار منطقه یک افزود: باید بر اساس طرح های موضوعی و موضعی شهر طراحی و اجرا شود و طرح های تفصیلی بر این اساس پهنه بندی ها را انجام دهد.
وی گفت: طرح های شهری نیز باید در مقیاس 500/1 آماده و در آنها نقاط اطراف ایستگاه های مترو در راستای اجرای خیابان کامل شکل و تعریف خاص خود را پیدا کند و در این صورت است که طرح به نتیجه می رسد و مردم از خدماتی که به آنها ارایه می شود رضایتمندی بیشتری پیدا می کنند.
•    شهر بانو امانی:
هر زون  TOD بالغ بر 1000 میلیارد درآمد دارد
هر زون توسعه حمل و نقل محور (TOD)می تواند 1000 تا 1500 میلیارد تومان در آمد برای شهر تهران داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک شهربانو امانی رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه آموزشی کارشناسان شهرداری منطقه یک  که با حضور سید حمید موسوی شهردار این منطقه برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در طرح TOD در حدود  444 کارشناس را با مفاهیم TOD ، TOD استاندارد و خیابان کامل آشنا می کنیم تا به یک همگرایی در خصوص  هدف از TOD  برسیم .
امانی افزود: در شرایط فعلی که در تحریم هستیم و سرمایه گذاران در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنند و اقدام به خرید ملک می کنند باعث شده امروز بیش از 500 هزار واحد مسکونی خالی به خصوص در منطقه یک داشته باشیم در حالی که هر زون TOD می تواند یک درآمد پایدار برای شهر تهران باشد .
وی تصریح کرد:  بستر آماده است و امیدواریم با پشتیبانی کارشناسان که سرمایه انسانی شهرداری هستند این طرح را به اجرا برسانیم .
گفتنی است توسعه حمل و نقل محور (TOD) ،در سال های اخیر مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری، که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تأکید دارد، مطرح شده است.این رویکرد از ویژگی هایی چون ارتقای کیفیت طراحی محله¬ای، افزایش کاربری های مختلط، گسترش تعاملات اجتماعی، کاهش استفاده از اتومبیل و گسترش گزینه های جابه جایی سازگار با حمل و نقل عمومی همانند دوچرخه سواری و پیاده روی، برخوردار است که با اجرای آن می توان تهران را بعنوان شهری برای همه درآورد .
•    تقدیر از زحمات نیروهای برف روب
شهر بانو امانی از زحمات نیروهای شهرداری تهران  برای بازگشایی معابر در روز برفی تشکر کرد
امانی در این جلسه همچنین از زحمات نیروهای شهرداری تهران  برای بازگشایی معابر در روز برفی تشکر کرد و گفت: وقتی ما از شرایط جوی و جبری سنگینی غافلگیر شدیم و تجربه سال 90 تکرار شد شهردار منطقه یک در خیابان ها اقدام به مدیریت عملیات نمود و  نیروهای خدمات شهری، فضای سبز و کارمندان وارد عمل شدند و اقدام به برف روبی دستی معابر و پیاده روها کردند که از زحمات همه آنها سپاسگزارم.
عضو شورای شهر افزود: نباید وقتی دچار بحران می شویم یکدیگر را مقصر بدانیم بلکه باید از فرصت خدمت برای آرامش مردم استفاده کنیم .
شهربانو امانی همچنین از اقدام شهردار منطقه یک در خصوص دلجویی از برخی شهروندان که در روز برفی شمال تهران دچار حادثه و یا مشکل شده بودند تقدیر و تشکر کرد
•    شورای اسلامی شهر تهران در دلجویی از خانواده های حادثه دیده اغتشاشات اخیر پیش قدم شد
شهر بانو امانی با اشاره به دلجویی از خانواده هایی که در اغتشاشات اخیر دچار حادثه شده بودند گفت: طبق دستور مقام معظم رهبری در خصوص دلجویی از خانواده های قربانیانی که در جریان تظاهرات اعتراضی به هر نحو جان خود را از دست داده بودند،  شورای اسلامی شهر تهران پیش قدم شد
وی گفت:  آستانه تحمل و تاب آوری اجتماعی کم شده و باید همه دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم تا با سکان داری مقام معظم رهبری از این گذرگاه تاریخی با سرافرازی عبور کنیم
مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط