ورود/ثبت نام(current)

طراحی ویلا مدرن

کد پست : 53 تاریخ انتشار : 1400/2/22 3528
طراحی ویلا مدرن

در طراحی ویلا به سبک مدرن ردپاهای زندگی سنتی و قدیمی از تمام طرح و از سبک زندگی حذف می شود. عدم تقارن و ترکیب خلاقانه و آزادانه احجام و فضاسازی در ترکیبات هندسی به دست آمده از اصول این معماری است . خطوط مستقیم و احجام ساده و افلاطونی در این سبک به چشم می آیند و فرم های خاص و پیچیده در این سبک قرار نمی گیرند . برای مدرن شدن ویلاها غالبا از دیوارهای شیشه ای استفاده می شود تا فضاهای دلباز و روشن و یکنواخت ایجاد شوند . معمولا ارتفاع سقف ها نیز بلندتر از معمول بوده و فضا را زیباتر نشان می دهد .

مصالح بدون محدودیت و البته تنها نوین و جدید قابل استفاده هستند . رنگ های خنثی در مصالح معمولا به کار می روند و چوب متریالی است که می تواند رنگی به محیط یک ویلای مدرن ببخشد. شفافیت فیزیکال از عناصر مهم طراحی مدرن بوده و فضاهای داخل ویلا بدون مرز و یکپارچه و حتی دیواره های حمام ها گاهی شیشه ای طراحی می شوند تا از چشم انداز به طور گسترده ای بهره مند شوند و مرز درون و برون به حداقل برسد . تراس های باز و وسیع در کنار فضاهای استراحت بسیار کاربردی و مورد پسند هستند .

ویلا مدرن

ویلاهای دوبلکس مدرن محسوب می شوند زیرا این نوع فضاها در دوران مدرنیسم در معماری جهان ایجاد شدند . بسته به سلیقه کارفرما فضاهای عمومی و خصوصی و عرصه استراحت در طبقات مختلف طراحی می شوند ؛ اما غالبا اتاق خواب ها و بخشی خدماتی درطبقه بالا و فضاهای پذیرایی و دورهمی در پایین قرار می گیرند که به دلیل دسترسی راحت به تراس و استخر و باربیکیو و... می باشد . طراحی ویلای مدرن دوبلکس و نحوه برخورد با آن در قاب کردن نمای ویلا در زیبایی و جلوه ویلا نقش به سزایی دارد .

در معماری ویلای مدرن نیز به نورپردازی طبیعی و بازی با سایه روشن ها پرداخته می شود اما مبانی این کار به کلی با معماری ایرانی متفاوت است و بیشتر یکنواختی و روشنی تمام قسمت ها مدنظر است .

برای طراحی ویلای دوبلکس نقلی معمولا از سبک مدرن استفاده می شود زیرا به صورت بهینه تر از فضا در این شیوه استفاده می شود . در طراحی ویلا مدرن کوچک و نقلی سیرکولاسیون حرکتی داخل و خارج بنا ساده است تا مسیرهای حرکتی موجب پرت فضا نشوند .

ویلا مدرن3

مهندسان شهر

برچسب ها

شبکه های اجتماعی

نظرات شما