کد خبر : 7117 تاریخ انتشار : 1400/7/26 2614
قیمت مسکن کاهشی نمی‌شود

 

اختصاصی مهندسان شهر- قیمت مسکن طی سال های اخیر با افزایش بی رویه مواجه بوده هر چند کارشناسان بر این باور هستند که قیمت مسکن در ماه‌های آتی رو به کاهش می رود اما این در حالی است که با توجه به مولفه های موجود قیمت مسکن می‌تواند در شرایط فعلی روند نزولی داشته باشد.

گفتنی است که طبق اظهار نظر کارشناسان یکی از  مهم‌ترین دلایل عدم کاهش قیمت مسکن را می توان در بالا رفتن بی رویه هزینه ساخت می‌توان جستجو کرد، چرا که از ابتدای سال جاری مصالح ساختمانی با قیمت های عجیب و غریبی مواجه هستند بنابراین در چنین شرایطی چگونه می‌توان وعده ارزانی مسکن را داد.
تولید مسکن طلسم گرانی مسکن را نمی شکند

پر واضح است که یکی از مهمترین دلایل یاد شده برای گرانی مسکن را طی سالهای گذشته نبود مسکن به اندازه کافی عنوان می‌کردند اما باید به این نکته اشاره داشت که در شرایط فعلی تولید انبوه مسکن آن هم در حاشیه شهرها نمی‌تواند به هیچ وجه نقش بسزایی در ارزانی مسکن داشته باشد بنابراین به راحتی می توان ادعا داشت که نسخه های تاریخ انقضا گذشته برای کاهش قیمت مسکن دیگر دوای درد این بازار افسار گسیخته نخواهد بود.


کاهش ارزش پول ملی سنگ بنای گرانی مسکن


همان گونه که می دانیم مسکن از دیرباز تا به حال به عنوان کالای سرمایه ای در میان مردم شناخته شده است از این رو با توجه به کاهش چشمگیر ارزش پول ملی نمی‌توان حتی به این فرضیه مطرح شده را که مسکن در مدار ارزانی قرار می گیرد، توجه کرد، چرا که در این شرایط سازندگان و بهره‌برداران برای تامین سود خود و همچنین اطمینان از آینده مالی هیچگاه به قیمت های نرمال تن نخواهند داد.
در پایان باید یادآور شد که هر چند وعده ساخت سالیانه یک میلیون مسکن از سوی وزیر راه و شهرسازی می توانست تاثیر روانی مثبتی بر بازار در رکود رفته مسکن داشته باشد اما اظهار نظر وی مبنی بر اینکه نمیتوانیم سالانه یک میلیون مسکن بسازیم به راحتی گرانی مجدد مسکن به گوش می‌رسد‌.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط