کد خبر : 6128 تاریخ انتشار : 1400/2/18 2172
مالیات بر مسکن را مالک باید پرداخت کند یا مستاجر؟

به گزارش مهندسان شهر:

آنطور که به نظر می‌رسد برخی از مالکان مالیات ملک خود را به مستاجران منتقل می‌کنند، براساس قانون مستاجران باید مالیات بر ملکی که اجاره می‌کنند را بپردازند؟

قرار است از مالکان خانه‌هایی که بیش از 120 روز خالی بماند مالیات گرفته شود. به نظر می‌رسد قرار است با این طرح مالکان به اجاره دادن ملکشان ترغیب شوند. اما آنطور که کاربران توئیتر می‌گویند در قراردادهای اجاره‌ای امسال مبلغی به عنوان مالیات به هزینه‌های مستاجران اضافه می‌شود.

یکی از کاربران در این خصوص نوشته است: «حسب شنیده‌ها در قراردادهای اجاره امسال معادل ماهانه مالیات بر املاک به مبلغ اصلی افزوده می‌شود»

قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این خصوص به تجارت‌نیوز می‌گوید که در قراردادهای اجاره یک مالیات املاک و مستغلات وجود دارد که برعهده مالک است اما ممکن است براساس توافق بین مستاجر و موجر این مالیات با کسر از اجاره‌بها به مستاجر منتقل شود.

او همجنین درباره ملکی که از قبل مالیات دارد عنوان می‌کند: در این مورد مالیات بر عهده مالک است اما همچنان به توافق بین فروشنده و خریدار بستگی دارد که تصمیم بگیرند مالیات از مبلغ نهایی که باید خریدار بپردازد کسر شود یا که خود مالک بپردازد.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط