کد خبر : 6119 تاریخ انتشار : 1400/2/12 2485
آمار عقب ماندگی های بخش مسکن لرزه به هر اندامی می اندازد /11 میلیون تقاضای تلنبار شده داریم

به گزارش مهندسان شهر:

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: 11 میلیون تقاضای تلنبار شده در بخش تولید داریم که باید راندمان فعلی 10 برابر شود تا در 10 سال آینده به نقطه سر به سر در بخش عرضه و تقاضا برسیم.

وی با بیان اینکه بخش مسکن جزو اولویت‌های اصلی دولت‌ های یازدهم و دوازدهم نبود، گفت: در ابتدا با مقابله و مخالفت دولت با مسکن مهر مواجه بودیم که البته باید گفته شود که مسکن مهر از طرح‌‌های خوبی بود که در مرحله اجرا به خوبی عملیاتی نشد. دولت مسکن اجتماعی را جزو طرح‌های خود اعلام کرد اما در عمل به جایی نرسید.

باقرپور با اشاره به سونامی قیمت مسکن در چند سال گذشته اظهار داشت: افزایش قیمت مسکن عامل بیرونی و درونی در صنعت داشت که عامل بیرونی آن قیمت ارز است و عوامل درونی که باعث افزایش قیمت مسکن شد، رشد مصالح ساختمانی بود. مصالح ساختمانی تابع تورم است و نرخ ارز هم در قیمت مسکن تاثیر می‌گذارد و قیمت‌ها در بازار مسکن تحت تاثیر این موضوعات بوده و خواهد بود.

وی تاکید کرد: در چند ماه گذشته قیمت‌ها در بازار مسکن کاهش پیدا نکرد بلکه شتاب افزایش قیمت کاهش یافت.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه به نظر شما قیمت تمام شده مسکن ملی چقدر خواهد بود، گفت: با در نظر گرفتن حذف قیمت زمین و استفاده از سازه استاندارد، قیمت هر متر مربع با سرشکن نشدن فضای مشاعات 6 میلیون تومان برآورد می‌شود و بدون مشاعات قیمت منطقی در هر متر مربع 8 میلیون تومان است.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط