کد خبر : 3471 تاریخ انتشار : 1399/8/1 2530
ورود افراد غیرمتخصص پاشنه آشیل ساختمان سازی مازندران

نقل از تی نیوز:

 خبرنگار ایرنا ، احمد توکلی روز چهارشنبه در دومین همایش بهداشت، ایمنی و محیط زیست که به میزبانی مازندران در شهرستان بابلسر برگزار شد گفت: متاسفانه صنعت ساختمان سازی به جای ایجاد زیرساخت رفاهی برای جامعه به بزرگ ترین بخش درآمدزایی کشور تبدیل شده اند. 
وی ادامه داد: این معضل به دلیل موقعیت جغرافیایی طبیعی، گردشگری پذیری، محدودیت و با ارزش بودن زمین در مازندران بیش از دیگر مناطق کشور به بستری برای سودآوری تبدیل شده است. 
مدیرکل دفتر فنی استانداری خلا قانونی را نیز از دیگر مشکلات حوزه ساخت و ساز دانست و گفت: این مسائل باعث شده افراد غیر متخصص و بعضا به دنبال درآمدزایی وارد این بخش شوند که ساختمان های بی کیفیت و نامناسب با مسائل فرهنگی و شهرسازی نتیجه همین فضا است. 
توکلی افزود: مازندران در چند دهه اخیر به طور فزاینده در معرض ساخت و ساز های فردی و شخصی قرار گرفته که کمترین میزان رعایت اصول معندسی و معماری در آن رعایت می شود. 
وی علت اصلی عمر پایین ساختمان ها را ورود افراد غیر متخصص دانست و گفت: انبوه سازی صرفا جهت کسب درآمد عامل اصلی ایجاد این مشکلات در حوزه ساختمان سازی شده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران ادامه داد: اگر با رعایت اصول فنی و ورود افراد متخصص تنها بتوان فقط پنج سال به عمر مفید ساختمان ها اضافه کرد به ازای هر سال می توان سرمایه گذاری ١٥ تا ٢٠ میلیارد دلاری را در کشور ذخیره کرد.
طول عمر ساختمان های جدید نصف استاندارد است
رییس سازمان نظام مهندسی مازندران عمر پایین ساختمان های در کشور را معضل صنعت ساخت و ساز دانست گفت: عمر ساختمان های ساخته شده در ایران نصف عمر مفید در سایر کشور هاست.

مهندسان شهر

شبکه های اجتماعی

نظرات شما

اخبار مرتبط

news
19فروردین1403

تعرفه ژئوتکنیک - بهار ۱۴۰۳

تعرفه ژئوتکنیک - بهار ۱۴۰۳

news
16فروردین1403

در جلسه شورای شهر تصویب شد؛ افزایش ۳۵ درصدی نرخ بهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

در جلسه شورای شهر تصویب شد؛ افزایش ۳۵ درصدی نرخ بهای دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

news
28اسفند1402

بازار فولاد در سال ۱۴۰۳

بازار فولاد در سال ۱۴۰۳

news
21بهمن1402

تعطیل شدن سامانه کد رهگیری اجاره آژانس‌های املاک

تعطیل شدن سامانه کد رهگیری اجاره آژانس‌های املاک از شنبه 1401/11/21 طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، از روز 21 بهمن 1402 بخش قراردادهای اجاره سامانه ایران املاک از دسترس خارج و سامانه «خودنویس» جایگزین خواهد شد

news
14بهمن1402

مصوبه سرپرست کارگاه آذربایجان

به استناد مواد ۴، ۳۰، ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب اسفندماه ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی و به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای ساختمان‌های مشمول قانون مذکور از تاریخ صدوراین ابلاغیه در سراسر کشور فعالیت کلیه سازندگان حقیقی و حقوقی تشخیص صلاحیت شده در اجرای ساختمان با رعایت صلاحیت‌ها و ظرفیت‌های مربوطه بشرح یکسری موارد می‌باشد. این مصوبه مربوط به استان آذربایجان می‌باشد.

news
1بهمن1402

نمایشگاه ایران بیلد ۲۰۲۴

پشتیبانی انجمن‌های صنفی و اتاق بازرگانی برای برگزاری هرچه بهتر و کامل‌تر...